اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال شد

وزیر اول اسکاتلند گفت که که این کشور باید در سال 2020 یک همه‌پرسی استقلال برگزار کند.

وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکولا استرجئون» رئیس حزب ملی و وزیر اول اسکاتلند روز سه‌شنبه گفت، اسکاتلند باید در سال 2020 یک همه‌پرسی استقلال برگزار کند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی «نیوز یوروپ»، استرجئون در سخنرانی خود در کنفرانس حزب ملی اسکاتلند گفت: «پیش از پایان سال جاری، من خواهان انتقال قدرتی هستم که به برگزاری همه پرسی مشروعیت دهد.»

وزیر اول اسکاتلند گفته که وست‌مینستر «هیچ حقی» برای جلوگیری از این درخواست را ندارد، اما استرجئون قبول دارد، برای اینکه هر رفراندومی در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شود، باید قانونی باشد.

وی همچنین به ترس طولانی‌مدت حزب ملی اسکاتلند مبنی براینکه اسپانیا در صورت استقلال بریتانیا، عضویت اسکاتلند در اتحادیه اروپا را وتو می‌کند، اشاره کرد.  

همه پرسی اول استقلال اسکاتلند سال ۲۰۱۴ برگزار شد و در آن، ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان با جدایی از بریتانیا ابراز مخالفت کردند. دولت بریتانیا بارها گفته که این موضوع تمام شده است در حالی که استدلال حزب ملی اسکاتلند این است که پس از همه‌پرسی برای عضویت در اتحادیه اروپا شرایط قانون اساسی تغییر کرده است.  

استرجئون روز سه‌شنبه گفت: «امتناع وست‌مینستر قابل تحمل نیست.»

پیش از این «نیکولا استرجون» وزیر اول اسکاتلند در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته بود: «لایحه‌ای منتشر شده است که قوانینی را برای همه پرسی تعیین می‌کند که به مردم اسکاتلند اجازه می‌دهد تا به جای اینکه برگزیت به ما تحمیل شود، درباره آینده خودمان تصمیم بگیریم...»

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ولز، ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما در این میان رای اکثریت مردم اسکاتلند به تنهایی، ماندن در اتحادیه اروپا بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول