اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکسیوس: 76 درصد دانشجویان آمریکایی خواهان استیضاح ترامپ هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بیش از سه چهارم از دانشجویان آمریکا از استیضاح رئیس‌جمهور کشور خود استقبال می‌کنند.

اکسیوس: 76 درصد دانشجویان آمریکایی خواهان استیضاح ترامپ هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج نظرسنجی «اکسیوس/کالج ریاکشن» نشان می‌دهد که سه چهارم یا همان 76 درصد از دانشجویان آمریکایی از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند که در مقایسه با نظرسنجی اواخر مهر، با افزایش بیش از 20 درصدی روبرو بوده است.

بنا به گزارش پایگاه خبری «هیل»، تعداد دانشجویان طرفدار حزب دموکرات در  مقایسه با دانشجویان طرفدار حزب جمهوری‌خواه، بیشتر خواهان استیضاح ترامپ بودند به طوریکه 97 درصد از دانشجویان دموکرات از استیضاح ترامپ حمایت کردند و این رقم در بین دانشجویان جمهوری‌خواه، 22 درصد بود.

نظرسنجی فوق همچنین نشان می‌دهد که 76 درصد از دانشجویان طرفدار احزاب مستقل از استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند.

طبق این گزارش،در نظرسنجی مشابه در ماه می، 52 درصد از دانشجویان آمریکایی خواهان استیضاح ترامپ بودند.

نظرسنجی اکسیوس/کالج ریاکشن در بازه زمانی 8 تا 10 اکتبر (16 تا 18 مهربماه) در میان 850 دانشجو با حاشیه خطای 3.3 درصد انجام گرفته است.

افشای فشار ترامپ به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور جدید اوکراین برای پیشبرد پرونده قضایی علیه بایدن‌ها، به آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا منجر شده است.

محتوای مکالمات تلفنی فاش شده رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش حکایت از آن دارد که ترامپ از زلنسکی خواسته بود تا درباره فعالیت اقتصادی «جو بایدن» رقیب دموکرات انتخاباتی‌اش و پسر وی «هانتر بایدن» که از اعضای هیأت مدیره یک شرکت در اوکراین بوده، تحقیق کند و از این طریق به ارتقا جایگاه ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 کمک کند.

با اینحال ترامپ، ارتکاب هرگونه اشتباه را انکار کرده و گفته که در این فرایند غیرقانونی مشارکت و همکاری نخواهد کرد. در هفته‌های اخیر، نظرسنجی‌های مشابهی انجام گرفته که در آنها اکثر مردم آمریکا از استیضاح ترامپ استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول