اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

چشم و هم چشمی خانواده ها جایگزین تربیت صحیح دانش آموازان شده است

امام جمعه مهریز در مراسم گرامیداشت آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: امروزه خانواده ها گرفتار چشم و همچشمی شده اند و زمان کافی برای تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود صرف نمی کنند.

چشم و هم چشمی  خانواده ها جایگزین تربیت صحیح دانش آموازان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی ظهر امروز، در نخستین روز از هفته پیوند اولیاء و مربیان در دبستان پروین اعتصامی شهرستان مهریز ضمن گرامیداشت این روز، خطاب به اولیاء دانش آموزان گفت: کودکان ما امانت‌های الهی هستند و همان‌طوری که به پیشرفت تحصیلی آن‌ها اهمیت می‌دهیم باید به تربیت و معنویت آن‌ها نیز توجه داشته باشیم.

امام‌جمعه مهریز خاطرنشان کرد: بالاترین سرمایه انسان، اولاد است و انسان در زمان حیات و پس از مرگ از ثمره اعمال صالح آن‌ها بهره‌مند می‌شود و ازآنجایی‌که کودکان با فطرت‌های پاک و بی‌آلایش پا به عرصه حیات می‌گذارند باید اولیاء آنان و مربیان مدارس بکوشند تا این فطرت‌های پاک به گناه آلوده نشود.

تشریفات و چشم و هم‌چشمی‌ها جایگزین تربیت مؤثر شده است

وی افزود: امروزه خانواده‌ها خود را گرفتار چشم و هم‌چشمی، تجمل‌گرایی و تشریفات کرده‌اند و برای تربیت دینی و ارزشی فرزندان وقت کافی صرف نمی‌کنند. مادران باید مراقب باشند خانه که محل رشد کودکان است عاری از مظاهر گناه باشد.

محی‌الدینی همچنین ادامه داد: پیوند اولیاء و مربیان به معنای مشارکت مستمر اولیاء دانش آموزان در اموری است که مربوط به دانش آموزان می‌شود و با کمک‌های مادی و معنوی خود مدارس را که خانه دوم فرزندان است حمایت کنند. مربیان نیز باید این نکته را در نظر بگیرند که دانش آموزان، امانت هستند. مبادا خیانت‌درامانت شود و در اوقاتی که آنان در مدرسه حضور دارند براثر بی‌توجهی دچار انحراف شوند.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه نیز تأکید کرد: احترام و فرمان‌بری از مادر، پدر و معلم از دستورات الهی است. آن‌ها دلسوزان شما هستند و تلاش می‌کنند آینده روشنی برای شما رقم بزنند، مبادا در برابر آن‌ها لجاجت بورزید. لجاجت از خصلت‌های شیطان است و مایه شکست تحصیلی و اخلاقی دانش آموزان می‌شود.

همدلی با دانش آموزان در برابر فتنه‌های فرهنگی

در ادامه سید کاظم حسینی، مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان مهریز همچنین با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ و مؤثرتر اولیاء و مربیان در طول سال تحصیلی تصریح کرد: ارتباط مستمر منجر به نتایج بهتری در امر تربیت و تحصیل دانش آموزان می‌شود. اولیاء در طول سال باید به مدرسه سرکشی کنند و اگر مشکلی وجود دارد آن را گوشزد کنند. مربیان نیز موظف هستند موارد لازم را برای اصلاح دانش آموزان به اولیاء منتقل کنند.

وی افزود: دشمن برخلاف باور عمومی، ناپیدا و موذی است و امروز در خانه‌ها نفوذ پیداکرده است. درگذشته فرهنگ شهرستان‌ها با پایتخت و فرهنگ پایتخت با کشورهای اروپایی تفاوت آشکار داشت اما امروزه باوجود فضای مجازی و اینترنت، کودکان و نوجوانان دورترین نقاط کشور نیز به جدیدترین راه‌های انحرافی دسترسی دارند. باید دانش آموزان را همراهی و حمایت کنیم تا در دام فتنه‌های فرهنگی گرفتار نشوند.

در پایان این مراسم، محل گردهمایی اولیاء دانش آموزان در مدرسه پروین اعتصامی با حضور امام‌جمعه و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان مهریز افتتاح شد.

گفتنی است؛ امسال بیش از 11 هزار نفر دانش‌آموز مهریزی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول