اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان؛ حل اختلافات مرزی محور مذاکرات

مقامات ارشد تاجیکستان و قرقیزستان در منطقه «باتکن» آخرین وضعیت مرزهای دو کشور را بررسی و بر حل اختلافات در این زمینه تاکید کردند.

نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان؛ حل اختلافات مرزی محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عظیم ابراهیم» معاون نخست وزیر تاجیکستان و «جنیش رزاق اف» همتای قرقیزی وی در منطقه «باتکن» قرقیزستان ملاقات کردند.

بنابر گزارش رسانه های قرقیزی، ملاقات مذکور در چارچوب توافقات اخیر میان روسای جمهور دو کشور در 11 اکتبر سال جاری در «عشق آباد» صورت گرفت.

در چارچوب این ملاقات همچنین جلسه منظم کارگروه های توپوگرافی و حقوقی هیات‌های دو کشور در مورد تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شد.

بنابر گزارش دفتر مطبوعاتی دولت قرقیزستان، در جریان این ملاقات در مورد تشدید و تداوم تعیین خطوط مرز دولتی دو کشور در بخش های باقی مانده بحث و تبادل نظر جامع صورت گرفت.

در این نشست عنوان شد که یک گروه کاری متمرکز به دستیابی به نتایج مشخص در زمینه حل و فصل هر چه سریع تر مسائل مربوط به تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور به طور مداوم فعال خواهد بود.

روسای هیات های تاجیکستان و قرقیزستان دستورات مشخصی در مورد کار در چارچوب متخصصان توپوگرافی و حقوقی که کار خود در مناطق مرزی را آغاز بخشیدند، صادر کردند.

دیدار مقامات مرزبانی قرقیزستان و تاجیکستان در حالی است که در دو ماه اخیر چند درگیری در مناطق مرزی دو کشور رخ داده که تعدادی از شهروندان دو کشور مجروح و یک شهروند تاجیک کشته شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول