اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از رفع موانع 60 پروژه مهم تا لزوم توجه به کریدورهای ارتباطی سمنان

به گفته مسؤولان، ۳۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در حوزه صنعت و کشاورزی و ۳۰ پروژه در حوزه معدن در استان سمنان شناسایی و موانع و مشکلات آنها برطرف شده است.

از رفع موانع 60 پروژه مهم تا لزوم توجه به کریدورهای ارتباطی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نادر مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و استاندار سمنان اظهار کرد: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی و در قالب چهار کارگروه، اهداف ستاد اقتصادی مقاومتی را در استان سمنان پیش بردیم.

وی گفت: راه‌اندازی و برگزاری هشت کارگروه، دوره‌های آموزشی برای مدیران و تدوین کتاب‌ها و جزوات در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی ازجمله اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: طرح آمایش سرزمینی استان سمنان تدوین شده و به تصویب رسیده است؛ تدوین اسناد تدبیر و توسعه هر شهرستان در استان بر پایه آمایش و همچنین تدوین اسناد اشتغال ۱۲۸ روستای استان ازجمله اقدامات شاخص این ستاد بوده است.

مالکی اضافه کرد: ۳۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در حوزه صنعت و کشاورزی و ۳۰ پروژه در حوزه معدن در استان شناسایی و موانع و مشکلات آنها برطرف شد.

وی بیان کرد: توسعه انرژی‌های نو در استان با تأکید بر استفاده از انرژی خورشیدی و ۱۰۰ هکتار گلخانه و سایه‌بان در اراضی کشاورزی استان به انجام رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان ادامه داد: تحقق راهبرد سمنان مقصد تازه گردشگری در راستای تحقق شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده است.

مالکی اضافه کرد: تکمیل کریدورهای ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب در گستره استان نیز در راستای اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی در استان انجام شد.

لزوم توجه به کریدورهای ارتباطی استان سمنان

احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس نیز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار کرد: سمنان هم از نظر وسعت و هم از نظر معادن ششمین استان کشور است و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد؛ چراکه با استان‌های تأثیرگذاری و بزرگ کشور ازجمله پایتخت کشور مجاور است.

وی بیان کرد: استان سمنان با این وسعت سرزمینی، معادن غنی و نیروی انسانی مطلوب، می‌تواند نقطه ثقل بسیار مطلوبی برای کشور باشد؛ با این تفاسیر، استان سمنان باید جزو اولویت‌های توسعه‌ای در کشور در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: توجه به کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب در گستره استان سمنان جزو ضروریات است که مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان را نیز به همراه دارد.

همتی بیان کرد: مسیر غرب به شرق ریلی پرترددترین کریدور ریلی کشور است که بالغ بر ۱۰۰ رام عبور قطار در این مسیر انجام می‌شود و نیاز است تا بهسازی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در بحث هوایی نیز خوشبختانه دو فرودگاه در استان سمنان وجود دارد که می‌تواند نقطه ثقل استان بوده و در راستای توسعه و تقویت اقتصاد استان نقش ایفا کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: تأمین منابع پایدار آب اولویت اصلی این استان برای توسعه است؛ درخواست داریم پروژه‌هایی که دارای مصوبات و مجوزهای لازم بوده و تمام مراحل آن به انجام رسیده اجرایی شود.

همتی گفت: استان سمنان در زمینه تولید برق از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، دانشگاه‌ها و آموزش عالی مستعد بوده و به توجه و حمایت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی بسیار حاصلخیزی در استان سمنان وجود دارد؛ علی‌رغم اقدامات بسیار مطلوبی که توسط جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی امر صورت گرفته، اما همچنان نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد" استان سمنان با تفاوت دمای ۷۰ درجه‌ای در جای‌جای استان، اقلیم‌های متفاوت و دیدنی‌های تاریخی، طبیعی و ... فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در استان و کشور است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول