اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جاذبه امام حسین(ع) پیر و جوان نمی‌شناسد/ از عراق تا مشهدالرضا، با یک چشم برهم زدن

مسؤول موکب منجی موعود(عج) گفت: پیر و جوان از کشورهای مختلف امروز در کنار یکدیگر قدم در راه عاشقی گذاشته و یک جاذبه‌ای به اسم امام حسین(ع) آنها را در مسیر عشق قرار داده است.

جاذبه امام حسین(ع) پیر و جوان نمی‌شناسد/ از عراق تا مشهدالرضا، با یک چشم برهم زدن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یک روز دیگر تا پایان اربعین باقی مانده و هنگامی که به تماشای این خیل عظیم می‌نشینی و شوقشان را برای وصال می‌بینی به یاد می‌آوری امتداد راه که حسین(ع) باشد دیگر این راه طولانی و سخت کمتر به چشم می‌آید و همه شیرینی وصل است.

موکب‌ها را که در جعبه جادویی نشان می‌دهند، از ریش سفید محله‌هامان تا همان جوان همسایه بغلی شوق خدمت به زوار اربعین را دارند، جهان انگشت به دهان می‌گیرد از جوانان عصر اینستاگرام و فضای مجازی، یا همان‌هایی که به قول عده‌ای دنبال مد هستند که این چنین جمع باشکوهی به راه انداخته، گویا نشانی آسمان را خوب یاد گرفته و راه سلوک را در تسبیح و گوشه‌نشینی خلاصه نکرده‌اند.

یکی غذا می‌پزد، یکی کفش واکس می‌زند، یکی چای می‌دهد و حالا این میان یک موکبی هم از استانمان به فکر خدمات دیجیتالی به زوار است، با امروزی‌ها ارتباط گرفته و جوانان را کنار حضرت عباس(ع) و خیمه‌گاه امام حسین(ع) می‌‌نشانند و آنان که امام رضا(ع) ندیده‌اند و نمیشناسند، دلشان را از عراق به ضریح امام رضا(ع) گره می‌زنند، کلماتم عاجزند از وصف حالشان، از زبان خادم موکب اگر بشنویم زیباتر است.

راه امام حسین(ع) پیر و جوان نمی‌شناسد

علی رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پیر و جوان از کشورهای مختلف امروز در کنار یکدیگر قدم در راه عاشقی گذاشته و یک جاذبه‌ای به اسم امام حسین(ع) آنها را در مسیر عشق قرار داده است.

مسؤول موکب منجی موعود(عج) ادامه داد: هر چیزی که در دفاع مقدس در کتاب‌ها خوانده و در تلویزیون دیده‌ایم، در این چند روز و خدمت خالصانه‌ جوانان به وضوح حس می‌شد، اخلاص، مردانگی، فروتنی، عشق به امام حسین(ع) همه به چشم می‌آمد مهم نبود استاد فلان دانشگاهی یا رئیس کدام سازمان اینجا همه یک رنگ با عشق منت زوار امام عاشقی را هم به جان می‌خریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این موکب، بیان کرد: موکب منجی موعود(عج) در عمود ۲۸۵ در حوزه‌ فضای مجازی، تلویزیون بدون اینترنت، شارژ برقی موبایل، امانت‌داری، شارژ پولی، تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، زیارت مجازی، راهنمای زائر و اشتراک محتوا فعالیت دارد.

 

حال وصف‌نشدنی با زیارت مجازی

مسؤول موکب منجی موعود(عج) با اشاره به اینکه زیارت مجازی، امانت‌داری، شارژر و راهنمای زائر بیشتر مورد استقبال زوار قرار گرفت، ادامه داد: در زیارت مجازی بازسازی صحنه شهادت حضرت عباس(ع) در نهر علقمه، زیارت امام رضا(ع) برای زوار غیر ایرانی، خیمه‌گاه امام حسین(ع) در عصر عاشورا به صورت فیلم سه بعدی ۳۶۰ درجه به وسیله عینک‌هایvr بصورت واقعی به نظر می‌رسند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر از زیارت مجازی، گفت: جوانان و حتی نوجوانان، بزرگسالان با دیدن صحنه‌ها حالشان منقلب می‌شد و هر چه از حس آنها در این مکان و حال و هوایشان بگویم، حق مطلب را ادا نکرده‌ام.

 لذت عاشقی در پیاده‌روی اربعین

رفیعی با اشاره به راهنمایی زائران توسط این موکب، بیان کرد: راهنمایی زائران و مرکز گمشدگان و اشیای گم شده از دیگر خدمات این موکب است، از طریق سامانه گمشدگان ستاد راهنمای زائر و پیج موکب افراد گمشده ثبت شده و یا از طریق تماس با همسفران، فرد گم شده را پیدا می‌کنیم و همچنین اشیای گمشده با گرفتن مشخصات هویتی به افراد تحویل داده می‌شود.

مسؤول موکب منجی موعود(عج) گفت: با حضور مترجم زبان عربی به جز ایرانیان، به زائران خارجی هم خدمات‌رسانی داشته‌ایم و اشتراک‌گذاری محتواهایی مثل اپلیکیشن‌های کاربردی به زائران، که تولید مجموعه سراج استان است در این موکب انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امسال دومین سال است که موکبی با فعالیت در حوزه‌ فضای مجازی از استان چهارمحال و بختیاری در عراق بر پا شده است، افزود: خدا را هزاران مرتبه شکر که امسال در حد توان توفیق خدمت‌رسانی به زوار اربعین را داشته و از این غافله جا نمانده‌ام، باید مزه‌ این روزها را چشید تا بیشتر عاشق شد و لذت مسیر عاشقی را فهمید.

خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد
آرزومند نگاری به نگاری برسد
لذت وصل ندارد مگر آن سوخته‌ای
که پس از دوری بسیار به یاری برسد...

انتهای پیام/۶۸۰۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول