اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توصیه شهید مدافع امنیت گیلان به دختران و مادران

مادر شهید حسن عشوری در مسیر اهل‌بیت بودن و تبعیت از ولایت‌فقیه را از وصایای همه شهدا خواند و گفت: یکی از تأکیدات شهید عشوری به خواهران خود این بود « خواهران عزیزم چادر را سستی نگیرید که من از شما دلگیر می‌شوم».

توصیه شهید مدافع امنیت گیلان به دختران و مادران

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سیما سلیمانی امروز در مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) که به مناسبت ایام اربعین حسینی در امام زادگان ماچیان کلاچای برگزار شد، اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا و هنگام ورود اسرای کربلا به کوفه حضرت زینب خطبه‌ای قرائت کرد تا یزیدیان رسوا و چهره حق از باطل برای مردم روشن شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار حضرت زینب (س) در تبیین قیام عاشورا افزود: در طول تاریخ خون‌های زیادی داده‌شده تا اسلام، ارزش‌های دینی و اعتقادی در جامعه زنده بماند و مبادا از سوی ما کم‌کاری صورت گیرد و خون شهدا پایمال شود.

مادر شهید عشوری با اشاره اینکه شهدا از همه لذات زندگی خود گذشتند تا ما در امنیت از زندگی لذت ببریم، گفت: همه ما در مقابل شهدا وظیفه و رسالت سنگینی داریم که یکی از این وظایف رعایت حجاب و عفاف در جامعه است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان در جامعه تصریح کرد: در اسلام رعایت حجاب و عفاف از اوامر انسان‌ساز الهی برای داشتن جامعه‌ای سالم‌تر است که مادران کشور می‌توانند با رعایت این مسئله به‌عنوان یک الگوی عملی برای فرزندان خود نقش اساسی در ترویج این فرهنگ در خانواده‌ها داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اگر مادران ما در رعایت حجاب و عفاف پیشگام باشند خودبه‌خود فرزندانشان در مسیر درست قرار می‌گیرند و هدایت می‌شوند، افزود: اما در زندگی شخصی من، این الگوگیری برعکس بود و پسرم با شب‌زنده‌داری‌ها، مناجات و حرمت‌داری‌ها استادی برای آموزش من به‌عنوان مادر شد و من چیزهای زیادی از این شهید آموختم.

مادر شهید عشوری با بیان اینکه پسرم را درراه خدا و زنده ماندن اسلام، ارزش‌های دینی و اعتقادی دادم و ناراحت نیستم، افزود: پسرم و همه شهدا از جان خود گذشتند تا چادر بر سر زنان ما بماند اما متأسفانه چیزی که امروز در جامعه رواج پیداکرده بی‌عفتی‌ها و بی‌دینی‌ها است هرچند باحجاب و عفیف هم کم نداریم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و نشانه گرفتن خانواده‌ها با کمک فضاهای مجازی و ماهواره‌ها بیان کرد: دشمن امروز برای نابودی نظام جمهوری اسلامی با تانک وارد نشده بلکه تلاش می‌کند تا با رواج بی‌بندوباری در جامعه و کنار زدن چادر از سر زنان و دختران ما به انقلاب ما ضربه وارد کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه درگذشته مادران ما چادر به کمربسته بودند اما طوری دختران خود را تربیت کردند که امروز چادربه‌سر دارند، گفت: چه شد که ما از مادران چادربه‌سر کرده، نتوانستیم دخترانی را تربیت کنیم که روسری به سر داشته باشند. 

مادر شهید عشوری در مسیر اهل‌بیت بودن و تبعیت از ولایت‌فقیه را از وصایای همه شهدا خواند و خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات شهید عشوری به خواهران خود این بود « خواهران عزیزم چادر را سستی نگیرید که من از شما دلگیر می‌شوم».

انتهای پیام/84008/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول