اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عشق حسین(ع) در لباس خادمی

این روزها عشق به امام حسین(ع) در لباس خادمی تجلی یافته و جاماندگان اجتماع عظیم اربعین حال و هوای عجیبی دارند.

عشق حسین(ع) در لباس خادمی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، استان همدان این روزها میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، زائرانی که ایام اربعین در مسیر عشق گام برمی‌دارند و مردم مهمان‌نواز و مهربان پایتخت تاریخ و تمدن نیز با تمام وجود هرآنچه در توان دارند، از خدمتگذاری به زائران دریغ نمی‌کنند.

راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذاهای نذری، اسکان زائران، کفاشی و تعمیرکاری رایگان همه بیانگر شعور مردم این دیار برای خدمتگزاری به زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین است.‌

بر این اساس مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این ایام به همراه خبرنگاران از موکب‌های استان سرکشی داشت که یکی از این موکب‌ها در بخش پیشخور فامنین بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان هنگام بازدید از حضور روحانی منطقه در موکب سوال کرد که خادمین پاسخ دادند «روحانی در ایستگاه مستقر است».

پس از مدتی مجدد سوال شد که چرا روحانی را نمی‌بینیم و آنها پاسخ دادند «پشت سرویس‌های بهداشتی مشغول کار و خدمت‌رسانی است».

دقایقی را به ثبت لحظات خدمت‌رسانی به زوار اربعین گذراندیم و وقتی سری به پشت سرویس‌های بهداشتی موکب زدیم متوجه فردی شدیم که مشغول کَندن چاه فاضلاب بود.

وقتی اطرافیان گفتند روحانی در ایستگاه است، راستش ما تعجب کردیم زیرا انتظار داشتیم روحانی با لباس روحانیت آن هم در بخش دیگری مشغول فعالیت باشد اما او لباس کار بر تن داشت و برای سرویس‌های بهداشتی چاه می‌کَند.

روحانی جوان وقتی نگاهش به ما افتاد از این بازدید سرزده شگفت‌زده شد، نزدیک‌تر رفتیم و خدا قوتی گفتیم و سپس باب گفت‌وگویی هم باز شد.

فارس: خود را معرفی می‌کنید؟

عبدالله روح‌افزا طلبه سطح چهارم حوزه علمیه و از اهالی شهرستان ساوه هستم که مدتی است وارد این منطقه شده‌ام و چند سالی است که در منطقه پیشخور مشغول تحصیل و تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب حقه شیعه هستم.

فارس: چرا مشغول کندن چاه بودید؟

روح‌افزا: کندن چاه برای زائران اباعبدالله (ع) یا تبلیغ دین، فرق نمی‌کند، در هر جایی و مکانی خدمت به مردم وظیفه ماست و امسال که توفیق حضور در مراسم اربعین حسینی و زیارت بارگاه سیدالشهدا(ع) را نداشتم، تصمیم گرفتم خادم زائران آن حضرت باشم.

فارس: خدمت‌رسانی مردم به زائران در این منطقه چگونه است؟

روح‌ افزا: مردم همدان دیندار و عاشق اهل بیت(ع) هستند و خوشبختانه در پذیرایی از زائران کم نمی‌گذارند و هر آنچه در توان دارند خرج این راه می‌کنند.

فارس: حضور زائران اربعین حسینی در این مسیر را چطور می‌بینید؟

روح‌افزا: هر روز شاهد جمعیت کثیری از زوار هستیم که در موج رفت مردم این منطقه به خوبی پذیرای آنها بودند و در موج بازگشت نیز این روند ادامه دارد.

امسال شمار زیادی از مردم و خیرین با تامین مواد غذایی و اعتمادی که به موکب ما دارند، نذورات خود را در اختیار ما قرار می‌دهند تا برای زائران طبخ غذا داشته و در بین آنها توزیع کنند.

فارس: مشغول چه خدماتی در ایستگاه صلواتی هستید؟

روح‌افزا: پاسخگویی به مسائل شرعی و تبیین فلسفه قیام عاشورا که باید به عنوان یک اصل در حفظ ارزش‌های دینی در جامعه و جهان تبیین شود، اما ساعت‌هایی هم مشغول کارهایی چون کَندن چاه، تهیه غذا و... هستم، هر کاری که زمین نماند و به سرعت انجام شود و خوشبختانه امسال با همت مردم و مسوولان اقدامات مناسبی برای زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) انجام شده است.

در ادامه این بازدید مادحین اهل‌بیت (ع) فرصت را غنیمت شمردند و در جو معنوی که برای حاضران حاکم بود به ذکر مصائب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) پرداختند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول