اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیاده‌روی اربعین مصداق بارز حب و بغض است

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) سمبل عدالت و صفات حسنه است، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مصداق بارز حب و بغض است و کسی که راه حسین‌(ع) را می‌رود تابلویی علیه ظلم و ستم است.

پیاده‌روی اربعین مصداق بارز حب و بغض است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند، اظهار داشت: اصل دین بر دوستی خدا است لذا پدران و مادران ما حب و دوستی خداوند و اهل بیت(ع) را از پیچ‌وخم تاریخ عبور داده و با سلامت به دست ما رسانده‌اند.

وی بیان داشت: در انسان‌شناسی صحیح در عرض محبت خدا هیچ محبتی پذیرفته نیست ولی در طول محبت خداوند و با اذن او محبت اولیای الهی نیز وجود دارد بنابراین محبت‌ها و غضب‌های قلبی نسبت به مؤلفه‌های متعدد، رفتارهای بعدی ما را در حوزه‌های مختلف شکل می‌دهد.

امام جمعه بیرجند تولی و تبری را اساس ایمان ذکر کرد و افزود: همانگونه که سلامت جسم را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم باید سلامت و ایمان را نیز از منظر معنوی مورد بررسی قرار دهیم تا به خودشناسی برسیم.

عبادی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت برگرفته از اعتقادات و محبت قلبی به اولیای الهی است، تبیین کرد: امروزه براساس محبت و عشق میلیون‌ها انسان با رنگ و نژادهای مختلف چون سیل خروشان راهی کربلا می‌شوند که این مهم ریشه در گرایش انسان به عدالت‌خواهی دارد.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) سمبل عدالت و صفات حسنه است، مطرح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی صرفا یک عمل فیزیکی نیست بلکه مصداق بارز حب و بغض است و آن کسی که راه حسین‌(ع) را می‌رود تابلویی علیه ظلم و ستم است.

امام جمعه بیرجند میزان دوست داشتن افراد متصل به خداوند و مغبوض داشتن افراد بیگانه با خداوند را یکی از علامت‌های سلامت قلب و روح دانست و تصریح کرد: برخی نماز و روزه و سایر اعمال عبادی را به جا می‌آورند ولی دلشان به سمت مکتب‌های انحرافی، الحادی و کشورهای بیگانه گرایش دارد.

عبادی با اشاره به گرایش انسان به سمت مکتب‌های پوچ و انحرافی، متذکر شد: وقتی دل، قلب و روح انسان به سمت فلان حزب، فرد و مکتب انحرافی، هوای نفس و کشور بیگانه گرایش دارد نباید انتظار اصلاح امور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استکبار به اسم آزادی، آزادی حقیقی را از مردم می‌گیرد، تبیین کرد: کسانی که دنبال دشمنان هستند و دلشان به سمت آن‌ها می‌رود ولو نماز می‌خوانند اما بیگانه هستند و به اسم آزادی و مسلمانی مردم را فریب و جامعه ما را به بازی می‌گیرند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول