اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در اربعین اسرار زیادی نهفته است

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: در اربعین حسینی اسرار زیادی نهفته است خوشا به حال آن‌هایی که به خیل عظیم پیاده‌روی پیوستند و دل‌های آن‌هایی که ماندند نیز در کربلا و مسیر پیاده‌روی است.

در اربعین اسرار زیادی نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به اربعین حسینی، گفت: خداوند به برکت اربعین امام حسین (ع) به جهان عنایت کرده است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه تقریبا همزمان با آغاز اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین قضایایی در عراق پیش آمد و به‌صورت حساب شده به اعتراضات مردمی دامن زده شد، افزود: دولت آمریکا درخواست‌های زیادی از عراق داشت تا با ایران قطع رابطه کند اما این اصرارها نتیجه‌ای نداشت لذا با همه توان به میدان آمد و مردم عراق را به خیابان‌ها کشید.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اعتراضات در عراق سرنگون کردن دولت این کشور و از بین بردن اربعین حسینی بوده است، ادامه داد: اما به فضل خداوند دشمنان در هر دو مورد ناکام شدند،‌ نه‌تنها دولت عراق ساقط نشد بلکه تثبیت شد، و واقعه اربعین نه‌تنها کم‌رنگ نشد بلکه موج جمعیت هم از ایران و هم از کشورهای مختلف به سمت کربلا راهی شد.

نکونام خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی اسرار زیادی نهفته است خوشا به حال آن‌هایی که به خیل عظیم پیاده‌روی پیوستند و دل‌های آن‌هایی که ماندند نیز در کربلا و مسیر پیاده‌روی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و ششم مهرماه سالروز ترور سردار شهید نورعلی شوشتری، رجب‌علی محمدزاده و ده‌ها شهید سنی و شیعه دیگر در مراسم وحدت در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: از آنجایی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند وحدت بین شیعه و سنی را ببینند این ترور کور همچون دیگر جنایات خود را برنامه‌ریزی کردند، غافل از آنکه این اقدامات وحدت را بیشتر و پررنگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه یکم آبان سالروز شهادت فرزند برومند امام راحل در سال 56 است، تصریح کرد: شهادت ایشان همچون جرقه‌ای برای ادامه راه انقلاب اسلامی بود تا زمانی که این انقلاب در سال 57 به بار نشست.

نکونام تاکید کرد: پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است که قطعا از مناسبت‌هایی مهم است و باید به روستاییان و عشایر خدمات مناسب ارائه شود.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول