اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیاده روی جاماندگان اربعین، مشهد را هم سیاه پوش کرد

جاماندگان اربعین امروز طی قراری از پیش تعیین شده از بوستان ملت مشهد تا حرم شمس الشموس به یاد یک یک عمودهای مسیر کربلا، از خیابان‌های شهر گذر کرده و برای اقامه عزا در صحن و سرایی کبریایی علی ابن موسی الرضا(ع) حاضر شدند.

پیاده روی جاماندگان اربعین، مشهد را هم سیاه پوش کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جاماندگان اربعین حسینی که دل در گرو عشق ارباب دارند و به هر دلیلی نتوانستند در پیاده روی به سوی سرزمین عشق قدم بر دارند، امروز طی قراری از پیش تعیین شده از بوستان ملت مشهد تا حرم شمس الشموس به یاد یک یک عمودهای مسیر کربلا، از خیابان‌های شهر گذر کرده و برای اقامه عزا در صحن و سرایی کبریایی علی ابن موسی الرضا(ع) حاضر شدند.

پیر، جوان، زن، مرد و کودک معنایی ندارد امروز همه برای عشق ارباب اینجا حاضر شدند.

لباس مشکی و سربندهایی که با نام ائمه و لبیک یا حسین(ع) بر پیشانی و تن عزاداران ارباب به نیکی نشسته است، تنها یک چیز را فریاد می‌زند آن هم عشق به مولا و سرور شهیدان حسین ابن علی(ع)  است.

عشقی که هرساله نشان می‌‌دهد محبان حضرتش حتی اگر در کربلا هم نباشند در جای جای این کره خاکی، بیرق عشق و عزای مولایشان را در دست گرفته و در راه او گام بر می‌دارند.

امروز مردم هیأت و مساجد مختلف شهر مسیر 12 کیلومتری از بوستان ملت تا حرم مطهر رضوی را با پای پیاده، راهپیمایی کردند تا بگویند حتی اگر در کربلا نیستند و از پیاده روی اربعین جاماندند اما هرگز در عشق به ارباب جا نمی‌مانند.

مسیر به اندازه عمودهای کربلا طولانی نیست و حتی می‌‌‌توان گفت اصلا قابل قیاس نیست اما مهم این حرکت دسته جمعی عاشقان است که با نواهای لبیک یا حسین دم می‌گیرند و برای جد ولی نعمتشان علی ابن موسی الرضا(ع)  اشک ریزان به سوی حرم رهسپار می‌شوند.

بیرق‌های عزایی در دست جوانان است و در این جمع هم همپای جمعیت و گاهی عقب‌تر از بزرگ‌‌ترها گام برمی‌دارند تا این مسیر 12 کیلومتری سالمندان را اذیت نکند.

مادران جوان نیز همراه با کودکان و نوزادان خود در این پیاده روی به چشم می‌خورند و گویی قصد دارند از همین ابتدا، عشق ارباب را در وجود کودکان معصوم خود نهادینه کنند.

هر چه به حرم نزدیک‌‌تر می‌شوند، شور و شوق جمعیت هم برای رسیدن به این مکان سراسر نور بیشتر می‌شود.

جمعیت همچنان به سوی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)  قدم برمی‌دارد که صدای اذان ظهر اربعین در فضا طنین انداز می‌شود و همگی برای برپایی نماز بندگی در صحن و سرای رضوی آماده می‌‌شوند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول