اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری سوگواره ملی «تعزیه عاشورائیان» در لامرد

همزمان با اربعین حسینی چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان در لامرد آغاز شد.

برگزاری سوگواره ملی «تعزیه عاشورائیان» در لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، دبیر برگزاری چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان عصر امروز در مراسم افتتاحیه این سوگواره ملی تعزیه اظهار داشت: چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان با حضور گروه‌هایی از 5 استان کشور در دهه پایانی ماه صفر به میزبانی شهرستان لامرد برگزار می‌شود.

عبدالله حیدری‌پور افزود: پس از بازبینی آثار ارسال شده از سوی دبیرخانه گروه‌ها به این سوگواره فراخوانده می‌شوند و در مدت 10 روز به اجرای تعزیه با موضوعات مختلف می‌پردازند.

وی با بیان اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان به صورت مستمر در شهرستان لامرد برگزار شده و امسال چهاردهمین دوره آن است، گفت: این سوگواره رقابتی نیست اما در پایان هر اجرا تندیس و لوحی به گروه‌های شرکت‌کننده داده می‌شود.

حیدری‌پور ادامه داد: براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده در روز شنبه تعزیه «مدینه الوداع» از شهرستان لامرد با سرپرستی سید جلیل احمدی، روز یکشنبه تعزیه «مجلس یزید» از استان یزد با سرپرستی اصغر دهستانی، روز دوشنبه تعزیه «ورود به شام» از استان فارس با سرپرستی محمدروشن قیاس، روز سه‌شنبه تعزیه «حضرت علی‌اکبر(ع)» از استان کرمان با سرپرستی ثارالله انکوتی، روز چهارشنبه تعزیه «طفلان مسلم» از استان کرمان با سرپرستی ثارالله انکوتی، روز پنجشنبه تعزیه «حضرت زهرا(س)» از استان اصفهان با سرپرستی میرحسینی و روز جمعه تعزیه «حضرت قاسم» از استان اصفهان اجرا می‌شود.

دبیر برگزاری چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان خاطرنشان کرد: در روز اربعین نیز تعزیه «امام رضا(ع)» از استان قم با سرپرستی امیر زینلی، روز یکشنبه تعزیه «حضرت عباس(ع)» از قم با سرپرستی امیر  زینلی، روز دوشنبه تعزیه «حضرت شاهچراغ» از استان قزوین با سرپرستی علیرضا خلیلی و روز سه شنبه تعزیه «امام حسین(ع)» از استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/76013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول