اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار هیأت مجلس نمایندگان آمریکا با شاه اردن

هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» رئیس این مجلس که به اردن سفر کرده است با شاه این کشور دیدار و درباره تحولات سوریه و فلسطین گفت‌وگو کرد.

دیدار هیأت مجلس نمایندگان آمریکا با شاه اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی با «عبدالله دوم» شاه اردن در امان دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای از جمله عملیات ترکیه در سوریه و تحولات فلسطین بحث و گفت‌وگو کرد.

هیأت آمریکایی شامل روسای کمیته‌های اصلی مجلس نمایندگان از جمله «الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجه، «بنی تامپسون» رئیس کمیته امنیت داخلی، «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات و «مک تورنبری» نماینده جمهوری‌خواه و عضو کمیته نیروهای مسلح است.

در این دیدار روابط، همکاری و شراکت استراتژیک بین دو کشور آمریکا و اردن و نیز تحولات منطقه بررسی شد و شاه اردن از حمایت‌ّهای آمریکا از اردن در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اردن(پترا)، عبدالله دوم بر ضرورت تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دائمی بر اساس راه‌حل دو دولت که تضمین‌کننده تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی باشد، تأکید کرد.

شاه اردن درباره بحران سوریه نیز بر ضرورت دستیابی به راه‌حل سیاسی به منظور حفظ تمامیت ارضی سوریه و یکپارچگی ملت آن و نیز تضمین بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به وطن خود تأکید کرد.

در این دیدار تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بررسی شد و هیأت آمریکایی از تلاش‌های اردن در راستای تحقق صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد و درایت شاه اردن را ستود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول