اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اعلام نتایج آثار راه یافته به جشنواره تئاتر کودک/«جمعه کُشی» تمدید شد

۸ نمایش در بخش کودک و ۷ نمایش در بخش نوجوان به بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان راه یافتند.

اعلام نتایج آثار راه یافته به جشنواره تئاتر کودک/«جمعه کُشی» تمدید شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، هیات انتخاب بخش‌های کودک و نوجوان متشکل از یدالله آقاعباسی کارگردان و پژوهشگر تئاتر از کرمان، جهانشیر یاراحمدی بازیگر و پژوهشگر از بوشهر، جواد کبودرآهنگی کارگردان و بازیگر از همدان، حسن دولت‌آبادی نویسنده و کارگردان از تهران و کریم اکبری‌مبارکه بازیگر و کارگردان از تهران، اسامی ۸ نمایش راه‌یافته به بخش کودک و ۷ نمایش پذیرفته‌شده در بخش نوجوان را اعلام کردند.

۸ نمایش راه‌یافته به بخش کودک از میان ۸۲ اثر ارسال شده: ۱-  «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت از تهران، ۲- «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری از تهران، ۳- «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمتکش از تهران، ۴- «خاله سوسکه» به کارگردانی امیر شیخ‌جبلی از اصفهان، ۵- «مرد نون زنجبیلی» به کارگردانی ندا بداغی از بندر دیر بوشهر ، ۶- «نمکی و دیو الکی» به کارگردانی سعید باغبانی از همدان، ۷- «مزه دروغ تلخه» به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژوه از تهران،‌ 8- «بالتازار» به کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان

۷ اثر پذیرفته‌ شده در بخش نوجوان از میان ۵۱ اثر ارسال شده:۱- «رویای کودکانه» به کارگردانی سیروس سپهری از تهران، ۲- «عموی عجیب بزرگ کوچک من» به کارگردانی ناصر آویژه از تهران،‌۳- «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد، ۴- «بیگ بنگ» به کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین‌شهر اصفهان، ۵- «پرپر سی‌مرغ‌ پر» به کارگردانی رضا عبدالعلی‌زاده از تهران، ۶- «به مرور زمان» به کارگردانی حسین اسدی از جزیره خارک،  ۷- «افسانه بایبری» به کارگردانی رضا روان از  همدان

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» آبان‌ماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

*پایان مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه مقالات رادی شناسی

دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی با صدور اطلاعیه‌ای از عدم تمدید مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه ی نمایش نامه نویسی و پایان زمان ارسال اثر به بخش مسابقه ی مقالات رادی شناسی و این جشنواره خبر داد.

دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات برای حضور در بخش مسابقه مقالات رادی شناسی تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 30 مهرماه 98 بوده و متقاضیان در فرصت باقیمانده نسبت به تکمیل و ارسال مدارک برای حضور در این بخش اقدام کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره با توجه به تماس‌های مکرر متقاضیان شرکت در بخش های یاد شده برای تمدید فرصت حضور در بخش مسابقه ی نمایش نامه نویسی، متاسفانه امکان تمدید زمان ارسال آثار برای این بخش به دلیل بر هم خوردن برنامه ریزی ها وجود ندارد و متقاضیان می بایست حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 30 مهرماه سال 98 آثار خود را (حداکثر دو اثر) با موضوع آزاد و مطابق شرایط و مقررات اعلام شده در این بخش همراه با فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره به پست الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند.

همچنین دبیرخانه جشنواره با توجه به فرصت باقیمانده برای حضور در بخش مسابقه ی مقالات رادی شناسی از متقاضیان شرکت در این بخش درخواست کرد در فرصت باقیمانده: سه نسخه از چکیده مقاله پژوهشی خود را به همراه یک قطعه عکس و خلاصه سوابق پژوهشی خود حداکثر در 100 کلمه راضمیمه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در این بخش کنند و  به پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به آدرس ذیل ارسال کنند. festivailraditheater@gmail.com اضافه می‌شود: دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، شورای اسلامی شهر تهران ، فرهنگسرای سرو و  اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش)  از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می شود.

*«جمعه‌کُشی» تا 21 آبان ماه تمدید شد

تئاتر «جمعه‌کُشی» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج به علت استقبال منتقدان و مخاطبان تا 21 آبان ماه تمدید شد. «جمعه‌کُشی» به نویسندگی وکارگردانی اسماعیل خلج که از 7 مهرماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته بود، با توجه به استقبال منتقدان و مخاطبان تمدید شد.

دور دوم اجرای این اثر که از 30 مهرماه آغاز خواهد شد تا 21 آبان ماه هرشب ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.نمایشنامه «جمعه‌کُشی» یکی از آثار به یاد ماندنی اسماعیل خلج  است که در سالهای 1352 و 1353 در کارگاه نمایش با بازیگرانی چون رضا رویگری، هوشنگ توزیع، مجید مظفری و... به روی صحنه رفته است.

در این اثر نمایشی که مجری طرح آن مجید گیاه‌چی است، اسماعیل خلج، علی فتحعلی، علی خازنی، مسعود رحیم‌پور، محمدرضا خسرویان و محمود حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند، برای خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

*تخفیف ۵۰ درصدی بلیت نمایش آشویتس زنان

بلیت نمایش «آشویتس زنان» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل برای روز‌های ۲۸ و ۲۹ مهر ماه با ۵۰ درصد تخفیف عمومی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.نمایش آشویتس زنان روایت زندگی و مرگ سه زن در جریان جنگ جهانی دوم و حضور در اردوگاه‌های کار اجباری است، اثری که به تازگی توسط نشر آماره راهی بازار شده و زمستان امسال چاپ دوم خود را تجربه خواهد کرد.

صبا سرور، رها حاجی زینل، شایلین اسدالهی و علی صفری بازیگرانی هستند که در نمایش «آشویتس زنان» به ایفای نقش خواهند پرداخت.امیرراد چالی‌ها نوازنده ساز کوبه ای، ارشان حقی نوازنده ساکسیفون و شیدا احمدی نوازنده ویولن به همراه فرناز طالبیان و رها حاجی زینل در مقام خوانندگان وکال اجرای زنده موسیقی این اثر را بر عهده دارند.

گفتنی است آشویتس زنان از ۲۱ مهر ماه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، مخاطبان می‌توانند برای دریافت بلیت با تخفیف به سایت ایران نمایش مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول