اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ابتلا به سرطان در سمنان؛ کمتر از میانگین کشوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نرم ابتلا به سرطان در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است و این موقعیت باید تثبیت شود.

ابتلا به سرطان در سمنان؛ کمتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان اظهار کرد: نرم ابتلا به سرطان در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است و قصد داریم ضمن تثبیت این موقعیت، در راستای کاهش این نرم و پیشگیری از ابتلا به سرطان گام برداریم.

وی تصریح کرد: بخش عمده هدف ما در استان در خصوص پرداختن به این مقوله، سیاست پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی با توجه به تقسیم کار انجام شده، موارد مرتبط را جهت اجرا در دستور کار خود قرار دهند و بررسی اجرای میزان برنامه‌ها و ارائه گزارش مستمر و پیگیری امور توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

خجسته‌پور ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی گفت: ورزش در جهت تأمین سلامت آحاد جامعه و توجه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که قهرمانانی را در رشته‌های متفاوت از جای‌جای استان در سطوح کشوری و جهانی داشته باشیم و این مهم قطعاً باعث ایجاد شور و نشاط و انگیزه خواهد بود، اما در کنار این مهم باید به ورزش همگانی بسیار توجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: توجه نمادین به ورزش همگانی با اجرای برنامه‌هایی از این دست، نیاز جامعه به ورزش همگانی را برطرف نخواهد کرد؛ این اقدامات امری لازم است اما کافی نیست و در این مسیر باید تلاش کنیم تا ورزش جزو برنامه روزانه مردم جامعه قرار گیرد.

خجسته‌پور تصریح کرد: ورزش و جوانان استان سمنان باید در راستای تحقق این مهم، تقویم برنامه قابل‌سنجش در این حوزه را به دبیرخانه کارگروه ارائه کند.

وی گفت: در بحث آموزش و پرورش نیز نیاز است تا این نهاد به بخش ورزش معلمان و دانش‌آموزان به‌صورت مجزا توجه داشته و برنامه‌های کاربردی را در دستور کار قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: احصای اماکن ورزشی دستگاه‌های اجرایی در همه شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد و ساعاتی که دستگاه مربوطه از فضا استفاده نمی‌کند، این اماکن برای استفاده همگانی در اختیار دیگران قرار گیرد.

خجسته‌پور گفت: به‌واسطه زندان رفتن برخی از مردم، آسیب‌هایی به خود افراد و خانواده‌های آنان وارد خواهد شد. فردی به‌واسطه خطایی سهوی یا عمدی در زندان تاوان خطای خود را می‌بینید، اما خانواده این افراد بیشتر از خود فرد درگیر این تاوان هستند که باید دست به دست هم دهیم تا برای کمک کردن به این خانواده‌ها گام برداریم.

وی بیان کرد: توانمندسازی افرادی که در زندان هستند و همچنین خانواده این افراد بری ایجاد اشتغال و درآمدزایی آنها در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: خیران در این زمینه می‌توانند بسیار مؤثر و تأثیر گزار باشند و تقاضا داریم تا این مقوله را در اولویت کاری خود قرار دهند.

خجسته‌پور بیان کرد: خانواده‌های افراد زندانی یقیناً بیشتر از دیگر خانواده‌های محروم در معرض آسیب و خطر هستند و باید به‌صورت ویژه توجه و حمایت از آنان در دستور کار قرار داشته باشد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای امن و آرام داشته و کمتر در آینده در معرض آسیب‌ها باشیم، باید به وضع این خانواده‌ها رسیدگی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: می‌توانیم به‌کارگیری و اشتغال افراد آزادشده از زندان را به‌عنوان امری حسنه در نظر بگیریم و به جهت جلوگیری از بازگشت این افراد به زندان‌ها، در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول