اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان، پایلوت صادرات کشور/ برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است گفت: گیلان حتی به‌عنوان استان پایلوت صادراتی می‌تواند دروازه صادرات محصولات و تولیدات داخلی کل کشور باشد.

گیلان، پایلوت صادرات کشور/ برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی

فرهاد دلق‌پوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک روز ملی صادرات و با بیان اینکه بازاریابی بیرون از کشور و صادرات (غیرنفتی) یکی از انواع حمایت از کالای ایرانی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها به این امر توجه داشته و حمایت از کالای ایرانی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه صادرات، نمایش توان و اقتدار تولید کشور در سطوح بین‌المللی است، گفت: صادرات، تنها مسیر موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور در بازارهای جهانی و نمایش توان و اقتدار تولید کشور در سطوح بین‌المللی است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به عوامل توسعه صادرات کالاهای کشور افزود: اهمیت و ضرورت حضور کالاهای ساخت یک کشور در بازار جهانی و در فضای اقتصاد جهانی از مهم‌ترین عوامل تکامل  و توسعه‌یافتگی است.

دلق‌پوش با تأکید بر توجه به صادرات غیرنفتی برای نیل به قدرت نخست اقتصادی منطقه تصریح کرد: این امر  مستلزم تلاش بی‌وقفه کارآفرینان و همه دست‌اندرکاران اقتصاد کشور، به‌ویژه اهتمام روزافزون دولت در همه سطوح در رفع موانع پیش‌رو، نوسازی صنعتی ایران و جلب مشارکت و همراهی همه‌جانبه بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و برقراری روابط توسعه‌یافته با کشورهای همسایه‌، منطقه و جهان است.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی گفت: استراتژی برون‌رفت از شرایط کنونی اقتصاد ملی ایران، برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی است.

رئیس سازمان صمت گیلان ظرفیت‌های زیرساختی متعدد ترانزیتی موجود در گیلان را حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: گیلان حتی به‌عنوان استان پایلوت صادراتی می‌تواند دروازه صادرات محصولات و تولیدات داخلی کل کشور، فعالیت گسترده‌ای را آغاز کند.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول