اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جزئیات جشنواره تئاتر کودک تشریح شد/افزایش بیست درصدی ارسال آثار به این جشنواره

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال در حالی در همدان آغاز به کار می‌کند که بیست درصد افزایش ارسال آثار نسبت به گذشته را شاهد بوده است.

جزئیات جشنواره تئاتر کودک تشریح شد/افزایش بیست درصدی ارسال آثار به این جشنواره

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است به زودی در همدان آغاز شود، با حضور مجید قناد ، دبیر این جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

مجید قناد در ابتدای نشست عنوان کرد: خوشبختانه جشنواره در این بیست و پنج دوره خوب برگزار شده است، امیدواریم امسال همچون گذشته خوب برگزار شود چرا که در این موقعیت اگر کاری تئاتری انجام می‌شود، آسان نیست.

وی با اشاره به آغاز شمارش معکوس جشنواره از شانزدهم آبان ماه برای اجرای آثار گفت: خوشبختانه ما تلاش‌های خوبی در عرصه نمایشنامه نویسی، کودک و نوجوان و آموزش و پرورش را شاهد بودیم که به بار خواهد نشست. 

مهدی قلعه دبیر اجرایی جشنواره عنوان کرد: فراخوان جشنواره امسال خرداد ماه اعلام شد از بین 31 استان شرکت کنندة، 82 اثر در بخش کودک، 52 اثر در بخش نوجوان، 66 اثر در بخش خردسال، 55 اثر در بخش نمایشنامه نویسی و 100 اثر به بخش بین‌الملل رسید که از این تعداد 8 اثر در بخش خیابانی، 8 اثر در بخش کودک و 7 اثر در بخش نوجگوان، 7 کاندید در بخش نمایشنامه نویسی داریم که خوشبختانه افزایش بیست درصدی ارسال آثار را نسبت به گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به شعار جشنواره کودک و محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست هم در این جشنواره با ما همراهی کرده و چهار جایزه نیز خواهد داد. خارج از جوایز خود جشنواره، چهار جایزه هم مرکز ملی اسیتیج کانون در بخش کودک و نوجوان،‌ خیابانی و خردسال اعطا خواهد کرد. حوزه هنری همدان هم یک جایزه ویژه خودش به یک برگزیده خواهد داد.

وی یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال را وجود داوران از شهرهای مختلف به شمار آورد و گفت:‌برای اینکه حرف و حدیثی نشود در داوری نهایی هم این کار را انجام دادیم.

قلعه همچنین افزود: سه گروه برتر از شهرهای قم، یزد و هرمزگان در بخش دانش آموزی داریم. سه نقال برتر دانش آموزی نیز امسال در جشنواره حضور خواهند داشت و ما در بخش ورکشاپ هم از تاریخ یازدهم تا چهاردهم آبان برخی کارگردان‌های حاضر در جشنواره و برخی غایبان را برای تدریس خواهیم داشت.

وی با اشاره به تریلی سیار کانون پرورش فکری گفت: امسال دو تریلی در اجراهای صبح و عصر سرتاسر همدان خواهند چرخید. با همکاری صدا و سیمای همدان و مدیریت شبکه چهار هر روز در ایام جشنواره برنامه زنده خواهیم داشت.

*کشورهای حاضر در بخش بین‌الملل

قلعه درباره حضور بخش بین‌الملل این جشنواره گفت:‌از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین،‌یونان،‌تاجیکستان و فرانسه در جشنواره حضور دارند همچنین ورکشاپ‌هایی نیز با حضور هنرمندان بلژیک، ایتالیا، فرانسه،‌الجزایر و اسپانیا خواهیم داشت. همچنین امسال تقدیری از رضا بابک پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان به همراه کتابی از صحبت‌های او خواهیم داشت.

قلعه در پایان گفت: پوستر جشنواره هشتم آبان ماه در همدان رونمایی شده و در شهرهای دیگری چون تهران و دو شهر سیل زده نیز بازنمایی خواهد شد. این پوستر توسط شهرام عظیمی طراحی شده است. 

اجراهای جشنواره در سالن‌های بوعلی ، شهید آوینی،‌ اداره ارشاد همدان، سالن سینمایی کودک و نوجوان و سالنی از سوی محیط زیست و اجراهای محوطه‌ای خیابانی نیز در محوطه شهید آوینی، پارک کودک و پارک بوعلی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول