اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حذف ارز واردات دارو خوب اما در شرایط کنونی غیرقابل اجراست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پرداخت ماءالتفاوت واردات دارو با ارز 4200 تومانی و نیمایی به بیمه‌ها و در نتیجه آن حذف ارز 4200 تومانی دارو از طرح‌های خوب اما در شرایط کنونی غیرقابل اجراست.

حذف ارز واردات دارو خوب اما در شرایط کنونی غیرقابل اجراست

عباسعلی پوربافرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طرح پرداخت ماءالتفاوت واردات دارو با ارز 4200 تومانی و نیمایی به بیمه‌ها و در نتیجه آن حذف ارز 4200 تومانی دارو از طرح‌های خوب اما در شرایط کنونی غیرقابل اجراست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح فراهم نیست، ادامه داد: برای اجرای این طرح باید به سمت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی الکترونیک حرکت کنیم تا اجرای آن بتواند مدیریت بهتر منابع در این حوزه را به دنبال داشته باشد اما اجرای چنین طرحی با زیرساخت‌های موجود ممکن است مردم را در تأمین نیازهای دارویی با مشکلات بیشتری مواجه کند.

بیمه تکمیلی مثال کوچک مشکلات حذف ارز واردات دارو

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر بیمه‌های تکمیلی در کشور مشغول به فعالیت هستند، زمانی که مردم به مشکلاتی مانند خط‌خوردگی نسخه پزشک، تفاوت قیمت دارو، مراجعه دیرهنگام به بیمه یا مشکلات مشابه برمی‌خورند بیمه تکمیلی حقوق افراد را نادیده می‌گیرد، در این مثال درباره بیمه تکمیلی صحبت می‌کنیم که تعداد کمی از مردم را شامل می‌شود و مشخص است که مشکلات بیشتری در اجرای سراسری طرح مذکور برای عموم مردم ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح مصرف‌کننده باید ابتدا تمام هزینه را از جیب خودش بپردازد و پس از آن ماءالتفاوت مورد نظر را از بیمه دریافت کند که چنین اشتباهاتی قابل قبول نیست، باید زیرساخت‌های الکترونیک فراهم شود تا اگر نسخه پزشکی ایراد داشت هزینه خطا برعهده بیمه‌شونده نباشد و از سوی دیگر مبلغ یارانه اختصاص داده‌شده به هر فرد صرفاً برای همان شخص هزینه شود.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین شرایطی فراهم نیست، اگر فردی با دلیل یا بدون آن ده بار برای انجام MRI به مرکز مربوطه مراجعه کند ده برابر هزینه یک بخش به جیب یک نفر خواهد رفت، در حالی که اگر سیستم نظام‌مند باشد این فرد نمی‌تواند ده بار از یک خدمت استفاده کند و محدودیت‌هایی بر مبنای اصول بالینی لحاظ خواهد شد.

این طرح می‌تواند مقدمه نظام‌مندسازی پرداخت یارانه در حوزه سلامت باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح می‌تواند مقدمه نظام‌مندسازی پرداخت یارانه در حوزه سلامت باشد اما در شرایط موجود مشکلات آن بیش از منافع طرح خواهد بود و چاره‌ای جز پرداخت ارز 4200 تومانی برای واردات دارو وجود ندارد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توقف پرداخت ارز 4200 تومانی برای واردات دارو متوقف شود ممکن است تبعاتی را برای کشور به دنبال داشته باشد، حوزه سلامت حوزه‌ای حاکمیتی است که تبعات آن می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری بر جامعه باقی بگذارد.

انتهای پیام/63113/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول