اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد ریاض شد

وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.

وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد ریاض شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد و قرار است با مقام‌های این کشور دیدار کند. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده احتمال می‌رود اسپر در این سفر که نخستین سفر او در سمت وزیر دفاع آمریکا به ریاض است با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور دیدار کند. 

رویترز همچنین نوشته احتمالاً یکی از مقاصد وزیر دفاع آمریکا اطمینان دادن به عربستان سعودی، در شرایطی است که تنش‌ها میان ریاض و تهران افزایش یافته است.

طبق این گزارش، اسپر بعد از ورود به ریاض با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا که مسئول عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) و افغانستان است دیدار کرد. 

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا درباره این سفر رئیس پنتاگون گفته که ایالات متحده هنوز تمایل دارد از سوی متحدانش به عنوان شریک قابل‌اعتماد دیده شود و این را القا کند که روسیه شریک قابل‌اعتماد نیست.

وی در گفت‌وگو با رویترز گفت: «حال که این گفته شد باید این را هم بگوییم که کشورهای خلیج [فارس] احساس آسیب‌پذیری می‌کنند. آنها احساس می‌کنند در معرض خطر قرار دارند و قابل درک هم هست.»

اسپر پیش از این اعلام کرده بود برای مطلع شدن از جدیدترین تحولات در خصوص عملیات‌های فعلی در منطقه راهی «خاورمیانه» خواهد شد و پس از آن برای شرکت در نشست وزارتی ناتو به بروکسل سفر خواهد کرد. 

وزیر دفاع آمریکا قبل از این سفر برای دیدار با «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان به کابل سفر کرده بود. 

این سفر در حالی انجام شده که واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول