اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در لردگان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال مجموعا 130 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به شهرستان لردگان و خانمیرزا اختصاص یافته است.

اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در لردگان

علی محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از کلنگ‌زنی سد سنگی ملاتی شهدای میلاس خبر داد و گفت: این سد به طول 100 متر و ارتفاع 4 متر با حجم مخزن با ظرفیت 15 هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی احداث می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات عمرانی سد شهدای میلاس تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد، ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد سالانه 60 هزار متر مکعب آب به زمین نفوذ می‌کند که علاوه بر افزایش سطح آب‌های زیر زمینی موجب تقویت چشمه پایین دست نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه 52 درصد جنگل‌های چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد، یادآور شد: به‌همین دلیل اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدی مقدم اضافه کرد: امسال مجموعا 130 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به شهرستان لردگان و خانمیرزا اختصاص یافته است؛ در همین راستا 7 پروژه آبخیزداری و 14 پروژه بیومکانیک در شهرستان لردگان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبخیزداری با هدف جلوگیری از خروج روان آب‌ها، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رونق تولید و اشتغال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول