اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

راهکار جدید چین برای مقابله با تهدیدهای خارجی و جنگ تجاری/ نگاه باید به داخل باشد

چین با اعتقاد به اینکه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور بهترین راه مقابله با تهدیدهای بین‌المللی و جنگ تجاری است، اجرای این قبیل پروژه‌ها را دو برابر کرده و تمهیدات ارائه تسهیلات و کاهش مالیات را برای آنها در نظر گرفته است.

راهکار جدید چین برای مقابله با تهدیدهای خارجی و جنگ تجاری/ نگاه باید به داخل باشد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، چین برای مقابله با اثرات جنگ تجاری آمریکا بودجه پروژه‌های زیرساختی را در این کشور دو برابر کرد. کمیته اصلاحات و توسعه ملی چین 21 پروژه به ارزش 764.3 میلیارد یوآن معادل 107.8 میلیارد دلار را تصویب کرد تا اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، ارزش این پروژه‌های زیرساختی نسبت به سال گذشته که 374.3 میلیارد یوآن بود، دو برابر شده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از 21 پروژه‌ای که برای این منظور تصویب شده  11 پروژه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، راه‌آهن و ‌‌‌‌‌‌‌‌خطوط هواپیمایی است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این گزارش می‌افزاید: سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌ها قرار است طی چند سال آینده در کشور چین افزایش قابل توجهی داشته باشد.

آمارهای اداره کار این کشور که روز جمعه منتشر شد حاکی از این است که سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در این کشور در 9 ماهه نخست سال 2019 به میزان 4.5 درصد رشد داشته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌علاوه بر این، این کشور اجرای پروژه‌های حوزه معادن ذغال‌سنگ را نیز بیشتر کرده و قرار است در ایالت‌های مختلف این کشور روی این پروژه‌ها به میزان 12.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود.

همچنین پکن روی فروش اوراق قرضه هم نگاه مثبتی دارد و آنرا برای اقتصاد کشور در شرایط تهدید موثر می‌داند، وزیر اقتصاد این کشور سهم اوراق ویژه را به میزان 302 میلیارد دلار رسانده است که این رقم پیش از این 190 میلیارد دلار بود. 

چین با این نگاه که سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های زیرساختی بهترین راه مقابله با تهدیدهای بین‌المللی است، اقدام به این کار می‌کند.

همه بانک‌ها موظف شده‌اند تا تسهیلات ویژه‌ای را برای اجرای این گونه پروژه‌ها در اختیار قرار دهند، ضمن اینکه برای اجرای این قبیل پروژه‌ها مالیات‌های اندکی اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول