اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تحقیق، نوآوری و فناوری تفکر لاکچری نیست؛ ضرورت است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد این معاونت محصول یک تفکر شیک و لاکچری نیست، بلکه نتیجه احساس ضرورت برای پاسخگویی به نیاز جامعه است.

تحقیق، نوآوری و فناوری تفکر لاکچری نیست؛ ضرورت است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش فناوری و نوآوری، گفت: فلسفه برگزاری چنین همایشی، حرکت جدی به سمت حوزه فناوری و نوآوری است که لازمه آن ایجاد فرهنگ، تبیین مفاهیم و مسائل این حوزه است.

وی با تاکید بر عملیاتی کردن سیاست های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در همایش فناوری و نوآوری، 5 کارگاه اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان، امور کارآفرینی و مراکز رشد، کارگاه سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی، ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه ها با دو هدف عمده تاسیس شدند، افزود: آماده سازی نیروی انسانی برای اشتغال حرفه ای و تربیت انسانها برای زندگی اجتماعی و ارتقا شخصیت آنها از اهداف اساسی تاسیس دانشگاه هاست.

* رویکرد دانشگاه ها در نسل اول آموزشی، نسل دوم پژوهشی، نسل سوم کارآفرینی و نسل چهارم فناوری است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به روند تحول نسل های دانشگاهی در کشور اشاره و تصریح کرد: رویکرد دانشگاه ها در نسل اول آموزشی، نسل دوم پژوهشی، نسل سوم کارآفرینی و نسل چهارم فناوری است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا برای پرورش نیروی دیوان سالار که نیاز مبرم ادارات، کارخانه ها و وزارتخانه ها در دهه 60 و 70 بود، تاسیس شد؛ با شروع دوران توسعه و سازندگی در کشور نیاز به افراد تحصیلکرده ای که به تحقیق و پژوهش نیز آشنا باشند، احساس شد. بنابراین باید دانشگاه های نسل اول که آموزش محور بودند در پاسخ به این نیاز به دانشگاه های نسل دوم با رویکرد پژوهش محوری تغییر می کردند.

وی ادامه داد: ماموریت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری ایجاد و سامان‌دهی موسسات فناوری و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز جهت تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی با مسئولیت اجتماعی و نقش موثر در پیشرفت کشور است.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری محصول یک تفکر شیک و لاکچری نیست، بلکه نتیجه تفکر و احساس ضرورت برای پاسخگویی به نیاز جامعه است، بنابراین باید نیروی انسانی کارآفرین و خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت کنیم.

وحید باقری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول