اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کاهش نرخ بیکاری در البرز/مسؤولان میلی عمل نکنند

استاندار البرز از کاهش نرخ بیکاری در البرز خبر داد و گفت: هرگونه کم کاری یا عدم نیل به اهداف و برنامه های ابلاغی ما مورد پذیرش نیست و مسؤولان میلی عمل نکنند.

کاهش نرخ بیکاری در البرز/مسؤولان میلی عمل نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان که در مرکز تربیت مربی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید روند تحقق اهداف و برنامه ها طبق تعهدات استان تسریع شود، گفت: در این چند ماه باقی مانده، دستگاه های استان باید به گونه ای اقدام کنند که اگر از برنامه های اشتغالزایی در استان عقب هستند، جبران کنند.

استاندار البرز بیان کرد: در شرایط کنونی کار از تئوری پردازی گذشته و باید با اقدام جهادی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال گام برداریم. اکنون البرز علیرغم رشد سریع مهاجرت در حوزه های کشاورزی، صنعت و فناوری های نوین در کشور چهره است.

وی مطرح کرد: سالانه به طور متوسط حدود 80 هزار نفر از طریق مهاجرت ها به جمعیت البرز اضافه می شود از این رو با توجه به اینکه طبق آخرین آمار مرکز آمار کشور نرخ مشارکت اقتصادی البرز برای اولین بار در تاریخ استان رشد یافته، مسؤولیت های سنگینی بر دوش مدیران استان است.

شهبازی با تاکید بر اینکه فرصت تعلل در البرز وجود ندارد، اضافه کرد: نرخ بیکاری این استان در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود دو درصد کاهش داشته که این امر نشان دهنده پویایی تولید و اشتغال در البرز است.

استاندار البرز افزود: با ایجاد بسترهای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به طور قطع شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بسیاری از معضلات خواهیم بود بنابراین با تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها و آمارهای صحیح می توانیم برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به لزوم مهارت افزایی دانش آموزان و دانشجویان استان مطرح کرد: اکنون 50 درصد از شاغلان الزاما دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند اما با مهارت به شغل دست یافته اند. حدود 450 هزار نفر در البرز از حقوق بگیران تأمین اجتماعی بوده و حدود 150 هزار نفر از شاغلان البرز در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

شهبازی با اشاره به ظرفیت های حوزه گردشگری البرز افزود: در این حوزه به اندازه توان و ظرفیت های موجود اقدام نشده و جمعیتی که در حوزه گردشگری البرز مشغول هستند با فرصت های موجود همخوانی ندارند. از تمامی دستگاه های استان و بانک ها انتظار می رود که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را بر شکوفایی گردشگری استان طبق تاکیدات رئیس جمهور، همراهی کنند.

استاندار البرز با بیان اینکخ 51 واحد آموزشی متروکه و بلااستفاده در روستاهای جاده کرج-چالوس قرار دارند که می توان از ظرفیت آن ها در حوزه بوم گردی بهره برد، عنوان کرد: در حوزه فناوری های نوین و استارتاپ ها نیز البرز بسیار فعال و موثر عمل کرده و شهرک استارتاپی البرز نیز راه اندازی می شود.

وی با تأکید بر اینکه عدول از برنامه ها و عدم تحقق اهداف سیاست های ابلاغی با توبیخ مواجه می شود، اذعان کرد: باید براساس برنامه ها پیش برویم و هرگونه کم کاری و عدول از روند تحقق و یا عدم نیل به اهداف و برنامه های ابلاغی به لحاظ شرعی، قانونی و اخلاقی مورد پذیرش نیست بنابراین دستگاه ها باید برای برآورده کردن سطح انتظارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

شهبازی با اشاره به اینکه مسؤولان میلی عمل نکنند، بیان کرد: رشد جمعیت در البرز روز افزون است پس ما چاره ای به جز تحقق اهداف و اجرای برنامه ها برای ایجاد اشتغال نداریم و باید با تمام وجود به این موضوع رسیدگی کنیم. انتظار می رود که پرونده های تسهیلات انباشت شده در بانک ها در اسرع وقت رسیدگی شود زیرا به واسطه دریافت تسهیلات و توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی، اشتغال نیز افزایش می یابد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول