اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دانشگاه ابن سینا میزبان ۶۴ دانشگاه در «جشنواره قرآن و عترت»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از برگزاری مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت با حضور ۷۰۰ مهمان از ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

دانشگاه ابن سینا میزبان ۶۴ دانشگاه در «جشنواره قرآن و عترت»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیده زهرا اصغری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله نیمه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مهر‌ماه امسال اظهار کرد: سه شنبه هفته آینده مرحله نهایی این جشنواره با حضور 700 مهمان از 64 دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود که طبق پیش‌بینی‌‌ها وزیر بهداشت و تعدادی از معاونان رئیس جمهور از مهمانان این جشنواره خواهند بود.

وی با تاکید بر حضور نمایندگانی از رسانه‌های کشوری برای پوشش خبری این جشنواره؛ انعکاس مطلوب رسانه‌های استان از این رویداد مهم را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد جشنواره قرآن و عترت باعث انس بیشتر دانشگاهیان با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی و معنوی شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا یادآور شد: نشست معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جزو برنامه‌های همایش پیش‌بینی شده است و این جلسه فرصتی مناسب برای ارائه توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا است.

وی با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های این معاونت اظهار کرد: بهبود ‌کیفیت خدمات در تابستان امسال مورد توجه قرار گرفت به طوری که بیش از 1.5 میلیارد تومان برای بهبود و صنعتی‌سازی سلف، تعمیرات آشپزخانه و بهبود فضای ظاهری رستوران و امکانات ورزشی دانشگاه و خوابگاههای دانشجویی هزینه شده است.

اصغری افزود: بیش از 2 هزار و 400 دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و تلاش بر این است هیچ دانشجوی متقاضی خوابگاهی بدون خوابگاه نماند.

وی ادامه داد: حتی در مواردی به دلیل اهمیت اسکان دانشجویان خانم در مواردی ظرفیت اتاق‌ها افزایش یافته است همچنین از همه ظرفیت‌های موجود برای خوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل بهره گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تاکید بر اینکه حضور دانشجوی خارجی برای دانشگاه اولویت دارد گفت: دانشجویان مستعد خارجی از نظر فرهنگی فرصتی ارزشمند برای کشور و استان همدان محسوب می‌شود و انتقال فرهنگ‌ ایرانی ـ اسلامی به آنان مورد توجه است.

وی یادآور شد: امسال در هفته اول مهرماه همایش پنج روزه ارتباط با والدین برگزار شد که موضوعاتی همچون آشنایی با ضوابط و مقررات دانشگاه و نحوه اسکان در خوابگاه به صورت شفاف با والدین مطرح شد تا ارتباط آنها با دانشگاه گسسته نشود و حرکت دانشگاه شتابان‌تر از قبل و در راستای اهداف باشد.

اصغری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت و نفوذ بیان فارسی اشاره کرد و با بیان اینکه اساتید برای برقراری ارتباط با دانشجویان خارجی تلاش می‌کنند گفت: انتقال فرهنگ وابسته به بهره‌گیری از زبان است و به منظور برقراری تعلق خاطر باید دانشجویان خارجی با زبان فارسی ارتباط برقرار کند تا تا زبان فارسی به عنوان زبان علمی در منطقه مطرح شود.

وی خاطر‌نشان کرد: به دلیل تسریع در شرایط بین‌المللی‌سازی دانشگاه اساتید پذیرفتند که طی دو سال اول پذیرش دانشجویان خارجی، دروس را به زبان انگلیسی تدریس کنند تا به این ترتیب دانشجویان مستقیما وارد همدان شده و روند توسعه دانشگاه طی شود.

انتهای پیام/ 89050/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول