اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اسلامشهر در اولویت بازآفرینی استان تهران است

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: شهرستان اسلامشهر با توجه به اهمیت ویژه آن در باز آفرینی در استان تهران قرار دارد.

اسلامشهر در اولویت بازآفرینی استان تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی و عمرانی استاندار تهران در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهرستان اسلامشهر که با حضور مدیران استانی و شهرستانی دستگاه‌های متولی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر به دلیل وجود شرایط خاص، جمعیت بالا، داشتن بیشترین بافت فرسوده شهری در اولویت بازآفرینی استان تهران قرار دارد.

تقی‌زاده با تاکید بر رفع موانع موجود برای بهسازی و نوسازی، بافت‌های فرسوده ،بیان کرد: متاسفانه بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایی که از سوی ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها به کمیسیون ماده ۵ استان انجام می‌شود، به علت بوروکراسی و پیچ و خم‌های اداری عملاً به اجرا در نمی‌آید.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف باید ضمن انجام اقدامات جهادی طرح‌ها و پروژه‌های که از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تصویب در کمیسیون ماده ۵ ارجاع می‌شود، خارج از زمان‌بندی و فارغ از نظام بروکراسی اداری بررسی و تعیین تکلیف شود.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به ضرورت انجام اقدامات مشترک میان شهرداری و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده تاکید کرد: به منظور تسهیل فضاها و نوسازی و اقدامات مشترک به صورت ویژه ،باید دفاتر تسهیلگری در شهرستان‌ها راه‌اندازی و پیگیری شود، در پروژه هایی که محرک توسعه شهر باشد علی‌رغم همه محدودیت‌ها و سخت گیری هایی که در این زمینه وجود دارد، باید با نگاه تسهیلگری به مسائل رسیدگی شود.

وی با انتقاد از عقب‌ماندگی اجرای طرح‌های بافت‌های فرسوده در شهرستان‌ها بیان کرد :دستگاه‌های اجرایی شهرستان اسلامشهر برنامه‌هایشان را در قالب اقدام مشترک با مشخصات فنی ، هرچه سریعتر ارائه نمایند، تا با در نظر گرفتن الزامات فنی و برآوردهای لازم جهت تامین اعتبارات به سازمان مدیریت ارسال شود.

تقی‌زاده تصریح کرد: در بحث بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، باید اعتماد عمومی به حاکمیت و نظام با جلب رضایت مندی مردم ،بوجود آید و با توجه به اینکه در شهرستان اسلامشهر ۸۶ درصد از جمعیت منطقه شهرنشین هستند، باید تمام دستگاه‌های شهرستانی و استانی اهتمام و جدیت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند ، جلب رضایت‌مندی مردم مهمترین وظیفه ما است. 

معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: بازآفرینی تنها محدود به محلات هدف نمی‌شود و نباید برای رفع بافت‌های فرسوده خط کش بگذاریم و جداسازی کنیم، باید با فرهنگ‌سازی اقدامات پیشگیرانه باشد ،چرا که عدم رسیدگی و توجه به مسائل شهری در نقاط حادثه غیر هدف، می تواند زمینه افزایش بافت های فرسوده در منطقه را به وجود آورد .

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول