اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

همه چیز درباره استارت‌آپ/ اشتغال با ایده‌های نو

شاید این روزها واژه «استارت‌آپ» را زیاد شنیده باشید اما معنا و مفهوم آن را ندانید.

همه چیز درباره استارت‌آپ/ اشتغال با ایده‌های نو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «استارت‌آپ»، یک عبارت انگلیسی است که به معنی شرکت نوپاست. هر ایده نو و جدیدی که بتواند موقعیت عرضه و فروش یک محصول را فراهم کند در تعریف استارت آپ قابل گنجاندن است. ارائه یک ایده جدید برای عرضه یک محصول و در قالب یک برند، ابتکار جالبی از سوی ایده پردازان استارت آپی است که در ایجاد اشتغال نیز نقش موثری دارد.

استارت آپ‌های موفق 

در سال‌های اخیر، ارائه یک کالا یا خدمات در قالب ایده نو در کشور ما بسیار رواج یافته است که از نمونه‌های آن می‌توان به کانال‌های فروش وسایل، لوازم خانه، پوشاک و ... به صورت آنلاین اشاره کرد. همین تاکسی‌های اینترنتی از نمونه دیگر استارت آپ است که مورد استقبال و کاربرد فراوان قرار گرفته است. راه اندازی سایتی برای درج آگهی‌های مختلف از دیگر نمونه‌های موفق و کاربردی در این حوزه است و با نگاهی به تمامی این نمونه‌ها می‌توان متوجه شد که یک ایده پردازی نوآورانه باعث شده تا محصول یا خدماتی در کمترین زمان ممکن در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد و مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند.

 

چه ایده‌ای استارت آپ می‌شود؟

برای یک کسب و کار تازه و نوین لازم است تا ایده آن ابتدا دارای ارزش آفرینی باشد. تصور کنید که یک محصول پوشاکی جدید مانند یک کفش خاص با کاربردی خاص را تولید کرده‌اید و پس از آن برای معرفی آن لازم است تا با تبلیغ و استفاده از فناوری‌های نوین و فضای اینترنتی به تبلیغ بپردازید. با این کار محصول شما بهتر و زودتر شناخته می‌شود و بازار فروش خود را پیدا خواهد کرد.

ایده ساده اما نو

حتما لازم نیست که یک کسب و کار جدید با ابداع یک محصول راه اندازی شود. به عنوان مثال یک مسگر می‌تواند از هنر خود در ساخت اشیاء کاربردی، زیورآلات و ... استفاده کند و یک کسب و کار با ارائه یک محصول جدید راه بیندازد. یک کاشیکار سنتی با ترکیب این هنر با ظروف بلور یا سفالی یک استارت آپ را در پیش می‌گیرد و ...

آنچه یک محصول و فعالیت را به استارت آپ تبدیل می‌کند، نو بودن ایده آن است که شاید تا کنون توسط هیچ فرد دیگری در نظر گرفته نشده باشد. راه انداختن یک کسب و کار نو و بی مانند، می‌تواند برای افراد یک خانواده اشتغال زایی خوب و درآمدزایی مطلوبی در پی داشته باشد به شرط آنکه ایده به خوبی ساخته و پرداخته شود و محصول حتی اگر چیز جدیدی هم نیست در قالب یک روش نوین به مشتری قابل معرفی و عرضه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز یکی از بهترین روش‌ها برای کارآفرینی همین راه اندازی کسب و کارهای نوین است که می‌تواند مشکل بیکاری طیف وسیعی از جوانان جامعه ما را رفع کند.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول