اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه‌ها از ظرفیت نشست تبادل علم و فناوری استفاده کنند

دبیر اجرایی ششمین نشست استپ گفت: ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی فرصت مناسبی برای مراکز علمی و دانشگاه‌های ایران است تا بتوانند از ظرفیت حضور دانشمندان سراسر دنیا استفاده کنند.

دانشگاه‌ها از ظرفیت نشست تبادل علم و فناوری استفاده کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد مهدی جعفری دبیر اجرایی ششمین نشست استپ در نشست خبری تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی که صبح امروز در صدا و سیما برگزار شد گفت: این نشست در 6 محور برگزار می‌شود که می‌توان به همکاری علمی در جهان اسلام، تامین مالی علم و فناوری،  ارتباطات،‌ بانوان و علم و فناوری‌، همبست آب و انرژی و سلامت اشاره کرد که در این رابطه دانشمندان 57 کشور اسلامی حضور خواهند داشت. 

وی افزود: روسای دانشگاه‌ها ، سازمان‌های پشتیبانی علم و فناوری و دانشکده‌ها که در موضوع فناوری فعالیت می‌کنند می‌توانند در این نشست از ظرفیت و آخرین اطلاعات علم و فناوری در جهان استفاده کنند به طوری که در این مراسم 37 رئیس دانشگاه از 16 کشور شرکت خواهند کرد. این در حالی است که کشورهای ترکیه،‌ اندونزی، پاکستان، مالزی نماینده‌هایی از بهترین دانشگاه‌هایشان دعوت شده‌اند. به طور مثال دانشگاه آکسفورد که رتبه زیر 30 را دارند در این مراسم حضور خواهند داشت. 

جعفری ادامه داد: از آنجایی که حوزه ارتباطات علم تاکنون مغفول مانده است نشست تبادل علم و فناوری می‌تواند در این حوزه گام‌های خوبی را بردارد و در حوزه ارتباطات علمی بخصوص خبرنگاری علمی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.در واقع در این مراسم بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران در حوزه ارتباطات می‌توانند از ظرفیت سایر کشورها نهایت استفاده را ببرند. 

عضو هیات مدیره پژوهشکده سیاست‌گذاری و تحلیل راهبردی آیندگان تصریح کرد: در ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی هفت دانشگاه برتر ایران مشارکت مستقیم دارند که می‌توان به دانشگاه‌های الزهرا، شریف، علوم پزشکی، امام صادق و صدا و سیما اشاره کرد. به طوری که هریک از این دانشگاه‌ها به طور مجزا نشست‌های تخصصی را با حضور دانشمندان برتر کشورهای اروپایی برگزار خواهند کرد. 

وی افزود: یکی از ویژگی‌های نشست علم و فناوری این است که چهار مرکز تحقیقاتی کشور به نام‌های پژوهشگاه نفت، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه زیست و فناوری و پژوهشگاه مرکز تحقیقات مخابرات نیز نشست‌های تخصصی را در حوزه فعالیت‌هایشان برگزار می‌کنند. این در حالی است که کارگروه‌های علمی در هر یک از نشست‌ها تشکیل می‌شود. 

وی در پایان گفت: نشست ششم تبادل علم و فناوری کشورهای اسلامی با 100 سخنرانی علمی برگزار می‌شود به طوری که برگزاری جلسات خصوصی همراه با مهمانان خارجی از جمله برنامه‌های این نشست است که در آن بحث‌های علم و فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول