اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 درصد زباله‌های ارومیه را پسماندهای تر تشکیل می‌دهند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه گفت: ۳۰ درصد زباله‌های ارومیه را پسماندهای تر تشکیل می‌دهند در حالی که در کشورهای پیشرفته با تفکیک از مبدا به خوبی از این زباله‌ها اقدام به اشتغال‌زایی در کارخانه‌های استحصال زباله می‌کنند.

30  درصد زباله‌های ارومیه را پسماندهای تر تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صبح امروز حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه در چهارمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور اظهار کرد: تدوین برنامه‌های مناسب در بازه‌های زمانی مختلف برای رسیدن به اهداف و آرمان خدمات پسماند شهری با رویکرد کاهش در تولید زباله و افزایش تولید زباله که هر دو بستگی به استفاده از خدمات و فناوری‌های نوین است، می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: با در دست داشتن فناوری‌های نوین مانند کشورهای اروپایی می‌توان با بازیافت زباله از این طریق، به صورت بهینه از طلای کثیف بهره برد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه ادامه داد: ۳۰ درصد زباله‌های ارومیه را پسماندهای تر تشکیل می‌دهند در حالی که در کشورهای پیشرفته با تفکیک از مبدا به خوبی از این زباله‌ها اقدام به اشتغال‌زایی در کارخانه‌های استحصال زباله می‌کنند.

وی عنوان کرد: در ارومیه برنامه‌های تدوین شده برای مدیریت زباله موفق نبوده که یکی از این موارد تفکیک زباله از مبداه بوده است که برای عملی شدن برنامه‌های این چنینی باید عزم جدی داشت.

پناهی تصریح کرد: قانون ممنوعیت تولید پلاستیک را باید به طور جدی در شهرهای ایران اجرایی کرد و دولت نیز اخیرا قانون جدیدی تحت عنوان حذف مالیات از تولید انرژی از زباله تصویب کرده است که این قانون موجب سرمایه‌گذاری در بخش استحصال انرژی از زباله‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول