اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ممنوعیت حضور کودکان در تجمعات غیر قانونی در قزاقستان

دولت قزاقستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حضور شهروندان در تجمعات اعتراضی همراه با کودکان خردسال را ممنوع می‌کند.

ممنوعیت حضور کودکان در تجمعات غیر قانونی در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت قزاقستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حضور شهروندان در تجمعات اعتراضی همراه با کودکان خردسال را ممنوع می‌کند.

در توضیح این قانون آمده است: در تجمعات غیر قانونی در این کشور افراد کودکان خود را همراه به این تجمعات می آورند که باعث صدمه به سلامت جسمی و روحی کودکان می‌شود.

بنابر این پیشنهاد شده که حضور کودکان خردسال در جلسات، اعتراضات، راهپیمایی، تظاهرات و سایر اشکال بیان نارضایتی عمومی، گروهی و شخصی که با نقض قوانین کشور در ارتباط است، ممنوع و در صورت استفاده از کودکان در تجمعات والدین به مبلغ 252.5 هزار تنگه معادل 650 دلار جریمه یا به مدت 10 روز بازداشت می شوند.

قانون موجود قزاقستان در این زمینه شهروندان این کشور را ملزم به دریافت مجوز برگزاری تظاهرات از نهادهای محلی اجرایی قانون می‌کند. اعتراضات بدون چنین مجوز غیر مجاز هستند.

فعالان حقوق بشر از این قانون به عنوان محدود کننده حقوق شهروندان برای آزادی در زمینه برگزاری اعتراضات صلح آمیز نام می برند.

اگرچه رئیس جمهور فعلی قزاقستان بعد از رسیدن به قدرت در ماه مارس در مورد ضرورت وارد کردن تغییرات به قانون مذکور اشاره کرده بود، با این حال تاکنون هیچ پیش نویس اصلاحاتی برای تعدیل قانون فعلی به مجلس ارسال نشده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول