اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سالانه ۳۰ هزار نفر در ملایر از محل موقوفات اطعام می‌شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: در طول سال ۳۰ هزار نفر از نیازمندان ملایر از محل موقوفات شادروان سیف‌الدوله اطعام می‌شوند.

سالانه ۳۰ هزار نفر در ملایر از محل موقوفات اطعام می‌شوند

پژمان جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به موقوفه بودن بیش از 63 درصد از اراضی شهرستان ملایر اظهار کرد: بیشترین موقوفات شهرستان ملایر مربوط به شادروان سیف‌الدوله در بخش درمانی، فرهنگی، علمی و روضه‌خوانی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر با بیش از 160 موقوفه جایگاه برتر استان همدان و جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد موقوفات سیف‌الدوله و شیخ‌الملوک فخرالحاجیه را از مهمترین موقوفات درآمدزا در ملایر برشمرد و افزود: امسال دو وقف در شهرستان ملایر به ثبت رسیده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه اوقاف مشاوره لازم برای وقف موقوفات جدید به واقفان می‌دهد گفت:در حال حاضر نیازهای وقف در شهرستان در حوزه‌ کمک به زوج‌های جوان، علم و فن‌آوری، کمک به بیماران صعب‌العلاج٬  امور قرآنی، فرهنگی و... است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نیت‌های مهم واقف بزرگ ملایر اطعام‌دهی بوده است گفت: در طول سال بیش از 30 هزار نفر از نیازمندان شهرستان در شب‌های جمعه و سایر ایام سال از جمله ایام مناسبتی ماه محرم و صفر و ماه رمضان از محل موقوفات اطعام‌دهی می‌شوند.

 جعفری با اشاره به اینکه در راستای کمک به سایر مدارس شهرستان که موقوفه نیستند مجوز کمک به این مدارس را گرفته‌ایم تصریح کرد: در این راستا مرمت و تجهیز  مدارس حاشیه شهر و روستایی را تا حد توان انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 400 میلیون تومان برای تجهیزات در دبیرستان سیف الدوله هزینه شد گفت: امسال نیز 280 میلیون  تومان برای نما و پنجره‌های آن هزینه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نواخته شدن زنگ وقف در مدارس، دیدار با از مسئولان شهرستان و امام جمعه، نشست خبری با خبرنگاران، سخنرانی پیش از خطبه‌ها و قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفر کربلا برای مستاجرین خوش‌حساب اوقاف را از جمله برنامه‌های دهه وقف در ملایر دانست.

 انتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول