اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم پیش‌بینی الگوی کشت برای کنترل عرضه و تقاضا

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به کشت بالای گوجه‌فرنگی در سال‌جاری گفت: الگوی کشت برای کنترل عرضه و تقاضا باید ترسیم شود.

لزوم پیش‌بینی الگوی کشت برای کنترل عرضه و تقاضا

حسام‌الدین امیر مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به لزوم پیش‌بینی الگوی کشت اظهار کرد: با افزایش سطح کشت محصول گوجه‌فرنگی در سال‌جاری قیمت این کالا به شدت کاهش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به کشت 2 هزار و 950 هکتار گوجه‌فرنگی در این شهرستان طی سال‌جاری عنوان کرد: 165 هزار و 200 تن از این محصول در سال‌جاری برداشت شده است.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خرید حمایتی از طریق سازمان تعاون روستایی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا 5 هزار و 500 تن محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان زنجانی خریداری شده است.

امیرمقدمی با اشاره به اینکه خرید گوجه‌فرنگی با قیمت مصوب انجام شده است، افزود: کارخانه رب پایا در استان زنجان، آیدای استان اصفهان و رب کام‌نوش استان گلستان این محصول را خریداری کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به مصرف بالای آب برای تولید محصول گوجه فرنگی اشاره و تصریح کرد: باید کشت محصولاتی از این دست با دقت بیشتری برنامه‌ریزی و انجام شود.

وی نوسانات تولید را زمینه‌ساز آسیب به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواند و افزود: عدم تعادل در تولید و مصرف موجب می‌شود قیمت‌های نه چندان مناسبی برای برخی محصولات ارائه شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول