اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقال پساب شهری شهرضا به صنعت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: پروژه انتقال پساب شهری شهرضا به صنعت، نخستین پروژه در کشور و در استان اصفهان است و یکی از محاسن آن جلوگیری از کشت مثمر با آب فاضلاب است.

انتقال پساب شهری شهرضا به صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد جواد بگی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی رازی و منطقه ویژه اقتصادی با بیان این‌که شهرک صنعتی رازی شهرضا هزار و 484 هکتار مصوبه دارد که 987 هکتار آن در قالب 3 فاز اجرایی شده است، اظهار داشت: فاز نخست آن 87 هکتار، فاز دوم 400 هکتار و فاز سوم 500 هکتار است و به دنبال واگذاری اراضی خلع ید شده هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به توسعه 287 هکتاری شهرک صنعتی رازی و انجام استعلامات لازم در این زمینه گفت: در 4 سال گذشته بیشترین جذب رویکرد سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی رازی شهرضا، امیرکبیر کاشان و اصفهان بوده است و اولویت سرمایه‌گذاران شهرک صنعتی رازی شهرضا بوده است.

ظرفیت شهرک صنعتی رازی شهرضا 20 هزار اشتغال است

وی با بیان این‌که 589 قرارداد و 33 واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از 8 هزار و 300 نفر در این شهرک عملیاتی شده است، افزود: ظرفیت شهرک صنعتی رازی شهرضا 20 هزار اشتغال است و صنایع مستقر در آن منحصر به فرد است.

بگی بیان کرد: بودجه تخصیصی این شرکت به شهرک صنعتی رازی برای اجرای 31 سرفصل پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری 23 میلیارد و 900 میلیون تومان است که تاکنون 14 میلیارد تومان آن تبدیل به قرارداد شده و مابقی تا پایان سال تبدیل به قرارداد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به وجود 70 شهرک صنعتی دولتی و 8 شهرک صنعتی خصوصی فعال در استان اصفهان عنوان کرد: 7 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان در دست احداث است و استان اصفهان از لحاظ تعداد شهرک و مساحت، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این‌که براساس توافق با آب منطقه‌ای مقرر شده بود 50 لیتر بر ثانیه آب از کانال مهیار به این شهرک منتقل شود اما در 12 سال گذشته به دلیل خشکسالی این امر محقق نشده است، بیان کرد: آب منطقه‌ای این میزان را تبدیل به 30 لیتر پساب کرد و در مرحله دوم 60 لیتر بر ثانیه قرارداد بسته شد.

بگی با اشاره به پروژه انتقال پساب فاضلاب شهرضا به شهرک صنعتی رازی عنوان کرد: پروژه انتقال پساب شهری شهرضا به صنعت، نخستین پروژه در کشور و در استان اصفهان است و یکی از محاسن آن جلوگیری از کشت مثمر با آب فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 9 لیتر بر ثانیه شهرک رازی پساب آب دارد و 15 لیتر نیز از پساب تصفیه‌خانه شهرک تأمین می‌شود و پروژه انتقال پساب به شهرک تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که برای این پروژه حدود 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم در مدت 15 روز 1600 متر باقی‌مانده لوله‌گذاری شود.

40 درصد شهرک صنعتی رازی شیمیایی است

بگی با اشاره به پسماندهای واحدهای صنعتی شهرک رازی شهرضا گفت: حدود 40 درصد از صنایع این شهرک شیمیایی است و 213 قرارداد شیمیایی در این شهرک منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به این‌که هیأت مدیره شرکت شهرک‌های استان اصفهان با کمک اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست سایت پسماندهای خانگی و شبه صنعتی را راه‌اندازی کرده است، افزود: پسماند ویژه در این شهرک قابلیت امحا ندارد و به سایت شرکت رهپویان در هرند منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که براساس قانون مدیریت پسماند دفع اصولی پسماندهای ویژه به عهده تولیدکننده است، ادامه داد: همه کسانی که می‌خواهند در سایت پسماندهای خانگی و شبه صنعتی، پسماند تخلیه کنند نوع پسماند آن‌ها ثبت می‌شود.

بگی با اشاره به این‌که 21 واحد در شهرک رازی پسماند ویژه دارند و اجازه تخلیه در سایت دفن پسماندهای صنعتی شهرک را ندارند، اضافه کرد: باید در محل دفن پسماندهای صنعتی شهرک رازی دپو و ‌فنس‌گذاری و دوربین نصب شود تا ورود و خروج کلیه خودروهای حامل پسماند تحت کنترل درآید و اداره محیط زیست هم نظارت بیشتری بر این مهم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان این‌که نخستین پست سرویس برق شهرک‌ها و نواحی استان را در شهرک صنعتی رازی ایجاد کردیم، افزود: این پست قابلیت تولید 71 مگابایت برق برای صنایع در فاز یک شهرک صنعتی رازی را دارد و امکان فروش تا 90 مگابایت را دارد.

برای نخستین بار در استان شهرک رازی به فیبرنوری متصل شد

وی با اشاره به این‌که هزار هکتار از شهرک رازی به فیبرنوری به عنوان نخستین شهرک در استان اصفهان متصل شده است، بیان کرد: ساختمان اداری مرکز کسب و کار و خدمات در شهرک رازی ایجاد شده است.

بگی با بیان این‌که 3 فاز شهرک رازی از لحاظ زیرساختی کامل‌ترین زیرساخت را دارد، عنوان کرد: 96 هکتار فضای سبز در شهرک صنعتی رازی شهرضا ایجاد شده و ایستگاه آتش‌نشانی این شهرک مجهزترین ایستگاه در سطح منطقه است.

انتهای پیام/63101/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول