اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| نام تابلوهای راهنمای زائر را اصلاح کردیم/ تغییر نام بر اساس بخشنامه وزارت کشور بود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه موضوع تغییر نام تابلوهای راهنمای زائر به راهنمای مسافر، برمی‌گردد به بخشنامه‌ای که وزارت کشور در آستانه نوروز ۹۷ به تمام ستادهای خدمات سفر ارائه کرد، گفت: بنده اطلاعی نداشته‌ام و به محض مطلع شدن تابلوها را اصلاح کردیم.

فارس من| نام تابلوهای راهنمای زائر را اصلاح کردیم/ تغییر نام بر اساس بخشنامه وزارت کشور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نگرانی از تغییر هویت مذهبی مشهد، جزو مسائلی است که شهروندان با عنوان «مشهد زیارت یا سیاحت؟» در سامانه «فارس من» ثبت و خواستار پیگیری آن شدند.

خبرنگار فارس در مشهد این موضوع را از رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد جویا شد.

احسان اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مشهد ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص خود را دارد،گفت: مهم‌ترین ویژگی مشهد، وجود بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) به‌عنوان محوری‌ترین و در واقع عنصر هویتی و شکل‌دهنده شهر مشهد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تأکید کرد: ما همواره به این هویت زیارتی شهر معتقد بوده‌ایم و برنامه‌ریزی‌ها بر همین اساس بوده است، ما در فضای فرهنگی شهر به این نتیجه رسیدیم که باید بر همین محور و مدار و چارچوب قانونی و فرهنگی پذیرفته شده شهر حرکت کنیم و باید به سلیقه‌های مختلف که چارچوب‌های مذکور را رعایت می‌کنند، مجوز فعالیت و دیده شدن بدهیم، این موضوع به پرورش و رشد استعدادهای مختلف در حوزه فرهنگی کمک می‌کند.

تغییر نام دکه های راهنمای زائر با بخشنامه وزارت کشور انجام شد

وی درباره تغییر نام دکه‌های راهنمای زائر گفت: فرهنگ در مدیریت شهری یک اَبر سازمانی است که اتفاقات زیادی ممکن است در حوزه آن رخ دهد، در رابطه با تغییر نام تابلوهای راهنمای زائر به راهنمای مسافر، بنده اطلاعی نداشته‌ام و به محض مطلع شدن تابلوها را اصلاح کردیم، اما متأسفانه وقتی چنین مسائلی پیش می‌آید، یک عده به آن رنگ و بوی سیاسی می‌زنند و در ذهن مخاطب القاء می‌کنند، که کار درستی نیست و بهتر است در گام اول با خود ما درمیان بگذارند تا حل شود.

اصولی افزود: اصل این موضوع برمی‌گردد به بخشنامه‌ای که وزارت کشور در آستانه نوروز ۹۷ به تمام ستادهای خدمات سفر ارائه و یک تیپ واحد در آن تعریف کرد، دوستان ما در حوزه گردشگری این ابلاغ را از فرمانداری دریافت کردند و هیچ توجهی به ویژگی خاص شهر مشهد که همان زیارتی بودن است،  نکردند و آن مسائل و حاشیه‌ها به وجود آمد.

انکار هویت زیارتی شهر مشهد غیرممکن است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه انکار هویت زیارتی شهر مشهد و محوریت بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) موضوعی غیرممکن است، بیان کرد: این موضوع در طول تاریخ با زور سرنیزه و توپ و تانک عملی نشده و اصلا مگر چنین چیزی ممکن و منطقی است؟ این موضوعی است که ما بارها برآن تأکید کرده‌ایم، مباحث اعتقادی و قلبی را هم اگر کنار بگذاریم و با دید عقل و منطق هم به این مقوله نگاه کنیم، نمی‌توان این محوریت مقدس را انکار کرد.

تعریف شهر امید و زندگی وجه انتخاباتی ندارد

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) محوریت وجودی مشهد هستند و شهر بر اساس وجود مبارک ایشان شکل گرفته است، متذکر شد: تعریف شهر امید و زندگی وجهه انتخاباتی ندارد و از مصادیق وجود امام رضا (ع) است، مشهدالرضا همیشه درونش امید بوده است، مردم از سراسر ایران و جهان به امید شفا و حل مشکل به حرم مطهر مشرف می شوند، من و شما هم هرگاه برای زیارت این بارگاه نورانی مشرف شده‌ایم، بعد از بیرون آمدن احساس امید، نشاط و شادابی کرده‌ایم و این موضوع برای تک تک ما اثبات شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول