اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برخوردی فوری با فروشندگان «قرص برنج» شود/پیاده‌روی ولایت در دشتستان جنبه تفریحی پیدا نکند

امام جمعه برازجان گفت : کشاورزان بویژه خرماداران توجه کنند که استفاده غیر صحیح از این نوع قرص ها، خسارات جبران ناپذیری را برای خود و دیگران به وجود می آورد و مسئولین قضایی و انتظامی نیز با عاملان فروش و توزیع آن برخورد فوری و قاطع داشته باشند.

برخوردی فوری با فروشندگان «قرص برنج» شود/پیاده‌روی ولایت در دشتستان جنبه تفریحی پیدا نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان در خصوص مسمومیت‌های اخیر با قرص برنج در دشتستان اظهار داشت: سم قرص برنج فسفید آلومینیوم سمی است که بر روی سلول‌های بدن تأثیر بدی دارد و تنفس سلولی را از بین می‌برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگان‌های حساس بدن مانند کلیه‌ها و قلب می‌شود و متأسفانه  در هفته اخیر چند نفر از همشهریان عزیز به‌واسطه استفاده از قرص برنج دچار مسمومیت و دو نفر از همشهریان عزیز فوت کرده‌اند.

امام‌جمعه برازجان افزود: کشاورزان به‌ویژه خرما داران توجه کنند که استفاده غیر صحیح از این نوع قرص‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را برای خود و دیگران به وجود می‌آورد و مسئولین قضایی و انتظامی نیز با عاملان فروش و توزیع آن برخورد فوری و قاطع داشته باشند.

مصلح به هشتم آبان ماه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده بسیجی 13 ساله، روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: بسیج نماد عزت و اقتدار هر ایرانی بوده و ریشه بسیجی ریشه نبوی است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموز امروز باید با حضور پرشور خود در تمام صحنه‌ها و از طریق شناخت جهان متحول امروز و با تکیه‌بر ایمان و اعتقاد خویش در اعتلای روحی، فکری و عملی خویش تلاش کند.

وی در  رسالت یک دانش‌آموز بسیجی ابراز داشت: علم‌آموزی، تعهد به آموزه‌های دینی، توجه به وظایف انقلابی، بصیرت دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، آینده‌نگری، توجه و هوشیاری  نسبت به توطئه‌ها و برنامه‌ریزی دشمنان استکبار و عوامل آن از شاخصه‌های یک دانش‌آموز بسیجی است.

خطیب جمعه برازجان یادآور شد: بسیج شجره طیبه‌ای که در دوران دفاع مقدس بالید و تنومند شد و به درختی تناور تبدیل شد و امروز ما شاهد ثمره دادن آن در ابعاد مختلف هستیم.

مصلح  خاطرنشان کرد: آینده‌سازان کشور اسلامی ایران بدانند، اکنون دیگر جنگ ما با دشمن صرفاً جنگ با تفنگ و تانک نیست، دشمن در کنار جنگ سخت و جنگ‌های نیابتی که راهبرد همیشگی اوست، استفاده از جنگ اقتصادی و نرم را در دستور کار اصلی خود قرار داده است.

خطیب جمعه برازجان  افزود: آمریکا و ایادی استکباری او باید بدانند فهمیده امروز دیگر یک‌تن نیست بلکه تمام دانش آموزان ما فهمیده‌اند و آماده دفاع از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران هستند.

مصلح، پیاده‌روی ولایت که به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در دشتستان برگزارمی‌شود را  تجلی ایمان، ولایتمداری، انسجام، وحدت و دین‌داری مردم دانست و بیان داشت:  باید صبغه مذهبی و هیاتی بزرگ‌ترین پیاده‌روی جنوب کشور حفظ شود و شکل تفریحی پیدا نکند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات فرهنگی در پیاده‌روی دشتستان، افزود: در کنار خدمات مادی و جسمی، به خدمات فرهنگی نیز توجه شود و آقایان و بانوان شرکت‌کننده، حجاب و آراستگی مناسب و در شأن مردم غیور در دشتستان داشته باشند.

امام‌جمعه برازجان با اشاره به فراهم بودن وسایل نقلیه جهت برگشت مردم از پیاده‌روی ولایت، بیان داشت: رانندگان وسایل نقلیه با اولویت افراد ضعیف و ناتوان، آمادگی خدمت‌رسانی به آحاد شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی بزرگ ولایت را داشته باشند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول