اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد گلخانه‌های با مقیاس‌های کوچک در سرخه

بخشدار مرکزی سرخه از ایجاد گلخانه‌های با مقیاس‌های کوچک در شهرستان سرخه به منظور تقویت بخش کشاورزی خبر داد.

ایجاد گلخانه‌های با مقیاس‌های کوچک در سرخه

فاطمه ایمانی‌فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان در تشریح وضع کشاورزی در سرخه، با اشاره به اینکه اتفاقات خیلی خوبی در بخش کشاورزی سرخه افتاده است، اظهار کرد: ایجاد گلخانه‌هایی در مقیاس‌های کوچک را در سرخه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تا امروز سه گلخانه با ابعاد ۸۰۰ تا چهار هزار متر مربع در سرخه راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: دنبال ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس هستیم که اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً اقدامات خوبی رخ می‌دهد.

بخشدار مرکزی سرخه با تأکید بر اینکه یک‌سری مشکلات در بخش کشاورزی هم داریم، تصریح کرد: در زمان برداشت محصولات کشاورزی در بحث کمباین و ماشین‌آلات برداشت کمبود داریم و هنوز اتفاقی در تأمین مطلوب این امکانات در شهرستان انجام نشده است.

ایمانی‌فولادی با اشاره به اینکه یکی از دلایل این موضوع زمین‌های خرده مالکی است، اضافه کرد: کمباین‌داران هم موافقت نمی‌کنند تا این اتفاق بیفتد؛ ولی درمجموع سرخه شرایط خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان سرخه وجود دارد، تصریح کرد: گندم، جو، یونجه و خربزه از محصولات مهم کشاورزی در شهرستان سرخه به شمار می‌رود.

بخشدار مرکزی سرخه با تأکید بر اینکه کشت خارشتر در سرخه در حال اجراست، اظهار کرد: این اقدام انجام می‌شود تا هم بهره‌وری را افزایش دهد و هم با وجود کم‌آبی، بهترین استفاده را از زمین‌های کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام/74035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول