اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم میدان‌داری شهرداری شیراز در حل آسیب‌‌های اجتماعی بافت تاریخی

امام جمعه شیرازبا اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در بافت تاریخی این کلانشهر، خواستار همت شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این زمینه شد.

لزوم میدان‌داری شهرداری شیراز در حل آسیب‌‌های اجتماعی بافت تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به این موضوع که دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم یک صحنه تمرین است، اظهار داشت: باید خود را در دنیا آماده کنیم تا بتوانیم در آخرت مسابقه گوی سبقت را طی کنیم.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین شاهد راهپیمایی زائران حسینی بودیم، افزود: همانطور که برای 90 کیلومتر پیاده روی بایستی آمادگی بدنی داشته باشیم، ایستادگی در عرصه حساب و کتاب آمادگی می‌خواهد. باید آمادگی جواب دادن به آنچه در نامه اعمالمان نیز باشیم و این آمادگی را باید همگی تسهیل کنیم و همه روزهای زندگی این دنیا را تمرینی قرار دهیم برای روز بزرگی که در پیش داریم.

دژکام با بیان اینکه از ویژگی‌های یک مومن، ایمان است و این مهم در جامعه ما به فرموده رهبر معظم انقلاب بایستی مرتب تقویت شود، گفت: باید برای تحسین این ویژگی‌ها (تقوا و ایمان) تلاش کنیم و آنچه از دستمان برمیاد انجام دهیم.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه 49 سوره حجرات بر برادری مومنان با یکدیگر تاکید کرد و گفت: تا برادری در جامعه اسلامی جلوه نکند مشخص است که در ایمان ما ضعف و نقصی است. باید حس و حال برادری را تقویت و رشد دهیم. پیوستگی و دوام آوری جامعه اسلامی در مقابل آسیب‌ها و تهدیدها بخاطر وجود برادری است.

وی به اهمیت اخوت و برادری مسلمانان پرداخت و ادامه داد: باید به برادارن دینی خود در چهارچوب قانون و شرع همیدگر را همیاری کنیم تا مشکل آن‌ها حل شود.

دژکام تصریح کرد: از جمله صحنه هایی که انصافا میتواند به عنوان نشان از برادران دینی مطرح شود پیاده روی اربعین بود و زائران حسینی خودشان گزارشگر این بودند و حس برادری در پیاده روی اربعین احساس میشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه باید رشته پیوند با اهل بیت(ع) را در جامعه تقویت کنیم، بیان کرد: «ولایت» و «اخوت» دو رشته محکم هستند که جهان اسلام را بهم پیوند میدهد و این مهم موجب شکست دشمن خواهد شد.

وی ادامه داد: در حماسه عظیم اربعین حسینی 55 ملیت با زبان‌های مختلف اما با نگاه مشترک حضور داشتند.

دژکام ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی و با اشاره به عبور زائران کشورهایی نظیر هند، کشمیر و پاکستان از استان فارس و استقال از برادران دینی جهت عزیمت به کشور عراق سخن گفت و اظهار کرد: این زائران برای رسیدن به مرز شلمچه، از استان فارس عبور می‌کنند و از تمامی دستگاه‌ها به ویژه اداره‌کل اوقاف فارس درخواست می‌کنیم جهت برپایی هرچه بهتر ارائه خدمات و امکانات برای سال آینده تلاش کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس همچنین خواستار حرکت منسجم هیات مذهبی به ویژه هیات جوانان در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) همزمان با روز 28 صفر شد و‌ افزود: هیات‌های مذهبی شیراز باید از 4 مسیر حرکت خود را آغاز کنند.

دژکام همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام رضا (ع)، گفت: شیراز شهر امین ولایت است و می‌ طلبد با برنامه‌ریزی ‌های مناسب، ایام سوگواری این امام همام جلوه بیشتری در این کلانشهر داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت هواپیمای آموزشی یاسین توسط وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی که طی روزهای گذشته رونمایی شد هم اشاره کرد و گفت: در حالی‌که در روزگاری ایران توان ساخت حتی یک دستگاه پروازی کوچک هم نداشت اما امروز با رشد فناورانه و‌ پیشرفت چشمگیر، خود اقدام به ساخت دستگاه‌ های پروازی کرده است.

خطیب نماز جمعه شیراز همچنین به دستگیری روح ‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز توسط مجموعه اطلاعات و سپاه پاسداران اشاره و با بیان اینکه ضد انقلابی‌های خارج نشین تصور می‌کردند که زم را در هفت قلعه پنهان کرده‌اند، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ایران با دستگیری او ضربه محکمی به شبکه‌های اطلاعاتی دنیا زدند و نشان دادند کسانی که قیافه می‌گیرند در قاموس الهی هیچ ارزشی ندارند.

دژکام به بحث و مشکلات آسیب‌های اجتماعی موجود در بافت تاریخی این کلانشهر اشاره کرد و خواستار همت شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز شد و تصریح کرد: اگرچه اقدامات خوبی در مجموعه بافت تاریخی توسط شهرداری، سپاه و بسیج انجام شده اما نیاز است تا با تلاش بیشتر ‌‌و ورود استانداری و ‌مساجد، شاهد کاهش معضلات اجتماعی این منطقه از شیراز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید چارچوب ‌های تعیین شده توسط رهبر انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای برون رفت از مشکلات به ویژه آسیب‌های اجتماعی، هیچ راهی برای نجات کشور، جز اطاعت از ولایت و سخنان رهبری وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول