اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سرمایه‌گذاری 125 میلیارد ریالی در 7 موقوفه مازندران

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: 7 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 125 میلیارد ریال در برخی از موقوفات به زودی عملیاتی می‌شود.

سرمایه‌گذاری 125 میلیارد ریالی در 7 موقوفه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: 14 هزار و 289 موقوفه در استان مازندران ثبت شده است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 89 وقف ثبت شده و در سال جاری 50 مورد به ثبت رسیده است، گفت: وقفیات ما مربوط به مسائل روز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار رقبه در استان مازندران وجود دارد، مازندران در امور خیر نسبت به دیگر نقاط کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در روزهای ابتدای سال،افزود: در 249 امامزاده اوقاف به مردم خدمات می‌دهد.

حیدری به اقدامات انجام شده برای اجرای نیت واقفان، افزود: 83 میلیارد ریال برای اجرای نیت مذهبی موقوفات، اجرای نیت اجتماعی موقوفات، اجرا نیت مدارس علوم دینی، اجرای نیات مساجد، اجرای نیات بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال سازی 11 مرکز اجتماعی فرهنگی، خرید دو دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی، اعزام افراد به عتبات عالیات و برپایی موکب در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین حسینی هزینه شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه طرح بصیرت عاشورایی در 300 بقعه متبرکه مازندران اجرا شده است، گفت: طرح شمیم حسینی با هزینه 700 میلیون تومان در 20 شهرستان مازندران و با حضور 3 هزار و 106 نفر پیگیری شده است.

حیدری به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت عمرانی در سطح اماکن متبرکه استان، افزود: 130 پروژه به مساحت 9 هزار و 600 متر عملیاتی شده که بخشی از این پروژه‌ها در دهه وقف اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 2 هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کم بضاعت استان توزیع شده است، افزود: در عرصه‌های قرآنی اقدامات مناسبی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: هفت طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 125 میلیارد ریال در برخی از موقوفات به زودی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: 12 پروژه عمرانی موقوفات با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه عملیاتی می‌شود.

حیدری با اعلام اینکه همه بدهی‌های ادارات را پرداخت کردیم، ادامه داد: بودجه‌های دولتی و اسناد خزانه و اعتبارات تملک دارائی انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات سرمایشی که در یکی از مراکز درمانی استان مازندران وجود داشت، گفت: از محل موقوفات اعتباراتی برای تامین نیازهای سرمایشی یکی از مراکز درمانی مرکز استان اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/86004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول