اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روشندل نجف‌آبادی خانه‌اش را وقف جلسات قرآن کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد گفت: روشندل نجف‌آبادی خانه محل سکونتش را در زمان حیاتش و بعدازآن وقف برگزاری جلسات قرآن کرد.

روشندل نجف‌آبادی خانه‌اش را وقف جلسات قرآن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، روح‌الله بیدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن حسنه خواندن وقف و دانستن آن به‌عنوان سنت پیامبر اسلام ابراز داشت: هرساله از ۲۷ صفر و مصادف با رحلت پیامبر اسلام دهه وقف آغاز می‌شود زیرا حضرت محمد(ص) اولین وقف کننده در اسلام بوده و از همین رو سالروز رحلت ایشان آغاز دهه وقف نام‌گذاری شده است.             

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد عنوان کرد: مردم نجف‌آباد از قدیم‌الایام به وقف اموال خود اهمیت می‌دادند که نمونه بارز آن خانه‌ها، مساجد و حمام‌های قدیمی است که حالا با تغییر کاربری در جهت اهداف همان موقوفه هزینه‌هایی را پرداخت و مصرف می‌کنند.

وی رشد سنت وقف در شهرستان را حدود ۱۰ درصد خواند و اظهار داشت: از دهه وقف در سال ۹۷ تاکنون ۴۰ مورد وقف در نجف‌آباد به ثبت رسیده که تعداد کل موقوفات به ثبت رسیده را به ۵۳۴ عدد رساند. ۲۶۲ مورد وقف با نیت مذهبی بیشترین و ۲ مورد وقف با نیت بقاع متبرکه کمترین تعداد در سطح شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

بیدرام علت ثبت وقف نامه با خط بریل را ایجاد حس اعتماد و تشکر از روشندل گرامی و بها دادن به ارزش وقف عنوان کرد و افزود: اولین وقف نامه با دو خط بریل و عادی در کشور برای روشندل نجف‌آبادی که خانه محل سکونتش را در زمان حیاتش و بعدازآن وقف برگزاری جلسات قرآن کرده، نوشته شد. این روشندل هم‌اکنون به در منزلش به‌صورت منظم این جلسات را برگزار می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد اظهار داشت: افرادی که اسناد موقوفه‌ای دارند و تاکنون نسبت به ثبت آن اقدامی نکرده‌اند باید پس از مراجعه به اداره اوقاف شهرستان آن را به ثبت برسانند. ثبت موقوفه به معنای تملک اوقاف نیست و وقف نامه یا سند اعیانی آن موقوفه به نام شخص واقف صادر می‌شود.

وی پیگیری آزادی زندانیان جرائم نقدی غیرعمد را از اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: از محل موقوفه‌های شهرستان در یک سال گذشته ۴۸۰ میلیون تومان درآمد حاصل‌شده که صرف آزادی ۶ زندانی، تهیه جهیزیه، هزینه بیماران و تامین دارو، ذبح گوسفند در روز عید قربان و توزیع بین افراد نیازمند و اقلام بهداشتی و مصرف عمومی در سطح مساجد شده است.

بیدرام در پایان گفت: در اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد محلی را برای مشاوره قبل از وقف قرار داده‌ایم و سعی می‌کنیم با واقفان صحبت و قانعشان کنیم که وقف خود را در جهت فرهنگی، حل مشکلات جوانان و اشتغال انجام دهند.

انتهای پیام/63109/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول