اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سیره پیامبر باید در زندگی همه مسلمانان نمود داشته باشد

یک عالم دینی اهل سنت گفت: سیره و راه و روش زندگی پیامبر، مسیر درست زندگی براساس آموزه‌های اسلام است لذا باید سیره پیامبر در زندگی همه مسلمانان نمود داشته باشد.

سیره پیامبر باید در زندگی همه مسلمانان نمود داشته باشد

ماموستا جمال رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان تقویت پایه‌های دینی را از نیازهای ضروری در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: باید مراسماتی که برای پیامبر مکرم اسلام و به نام ایشان برگزار می‌شود زمینه‌ساز تقویت ایمان در جامعه شود.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌بینیم که زمان بعثت رسول خدا(ص) جامعه پر از تاریکی و ظلم و ستم بود و با بعثت ایشان و ظهور اسلام مردم آگاه شدند.

وی عنوان کرد: پیروزی اسلام پیروزی عقل، احقاق حق، بیداری وجدان و توقف ظلم است و برای همین مردم دسته دسته و با اشتیاق و آغوش باز به این دین گرویدند. 

رسولی اظهار کرد: امروز برای جوانان سوال پیش می‌آید و انتقاد دارد زمانی که برنامه اسلام حقیقی برایشان شرح داده می‌شود و ظلم و ستم و کاستی‌ها را به نام اسلام در جامعه امروزی می‌بینند، زمانی که مسلمان‌نماها در جایگاه خود از مدرسه، بازار  و جامعه تا مسجد و محراب به نام اسلام مشغول ظلم، دزدی و چپاول هستند به نوعی دچار سردرگمی می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروزه انسان‌های مسلمان‌نما چون داعش خون مسلمانان و غیرمسلمان را به زمین می‌ریزند و حقوقشان را پایمال می‌کنند و این در ذهن مردم سوال ایجاد می‌کند که آیا اسلام براستی چنین است؟ 

این عالم دینی اهل سنت افزود: براساس آنچه در قرآن و احادیث صحیح رسول خدا آمده، اسلام با هر نوع ظلم و کشت و کشتار مخالف است.

وی گفت: خداوند به مسلمانان دستور داده هرجا خاک و ناموس مظلومی مورد تعدی و تجاوز قرار گرفت از مظلوم دفاع نمایید چرا که اسلام مخالف ظلم است و این در سیره رسول خدا(ص) بیان شده است لذا ما باید پیرو اسلام باشیم و سعی کنیم سنت‌های رسول خدا(ص) را در خانواده خود احیا نماییم. 

 وی افزود: سربلندی از آن کسانی است که با برنامه قرآن زندگی می‌کنند و به ریسمان الهی چنگ می‌زنند، پس تا زمانی که اهل دین و قرآن بوده و پیرو سنت‌ها و اخلاق والای رسول خدا(ص) باشیم، سعادتمند و سربلند خواهیم بود.

 وی خاطرنشان کرد: اگر رسول خدا(ص) امروز در میان ما نیستند، سیره و راه روش و دین  آنحضرت به یادگار و امانت مانده است و ما باید با پیروی از سنت‌ها و راه و روش پیامبر رهروان واقعی ایشان باشیم.

رسولی تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام خطاب به امتش می‌فرمایند«شما را بر اساس برنامه‌ای می‌گذارم که شب آن نیز همچون روز روشن است هر کس خود را در میان این نور قرار ندهد به فنا می‌رود». 

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: رسول خدا اگر میان ما نیستند، قرآن و احادیث آن حضرت  هستند که باید با رجوع به آنها زندگی خود را با الگوگیری از ایشان جلو ببریم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که قرآن و سنت را از بیان عالمان گرفته‌اند و از زندگی خود برای ترویج اسلام مایه می‌گذارند کسانی هستند که در راستای اصلاح جامعه تلاش می‌کنند و دلسوز واقعی مردم هستند. 

رسولی گفت: جای تاسف دارد که جمعیت جوان و نوجوان ما تمام خواننده‌ها، بازیگران و سلبریتی‌ها را می‌شناسند و حتی از زندگی روزمره آنها باخبرند، اما از اسلام و رسول خدا(ص) و بزرگان دین بی‌خبرند   این خسرانی عظیم است.

وی گفت: همه ما باید تلاش کنیم در کاروانی قرار گیریم که مرکبش قرآن و رسول خدا(ص) قافله‌سالار آن است.  

وی تاکید کرد: مسلمانان باید سوار کشتی رسول خدا شوند و هر کس بیرون این کشتی باشد در امواج امورات دنیوی غرق و در نهایت نابود می‌شود.

وی اضافه کرد: هرکس با پیامبر و در خط ایشان نباشد هلاک می‌شود حتی اگر قدرت و ثروت فراوان داشته باشد.

این عالم دینی اهل سنت در ادامه با یادآوری اینکه در آستانه ماه ربیع‌الاول قرار داریم، گفت: ماه ربیع بهترین زمان برای پرداختن به سیره نبی مکرم اسلام و معرفی هرچه بهتر آن حضرت در بین جوانان است

وی اذعان کرد: الگوسازی از نحوه تبعیت اصحاب از سیره و روش پیامبر باید در جامعه نهادینه شود و در مراسماتی که ماه ربیع برای گرامیداشت میلاد پیامبر در سطح شهرها و روستاها برگزار می‌شو، راه اسلام ناب محمدی از زمان ظهور تا به امروز برای مردم تشریح شود.

رسولی عنوان کرد: این موضوع که حرکت در مسیر پیامبر و دستورات الهی آن حضرت تنها راه سعادت در زندگی دنیوی و اخروی است باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

وی ادامه داد: مراسمات ماه ربیع‌الاول باید به بستری برای تحکیم هرچه بیشتر وحدت در جامعه اسلامی تبدیل شود نه اینکه زمینه ناراحتی و تفرقه بین مسلمانان باشد.

وی تصریح کرد: باید فرصتی برای تبین راه و روش قرآن و رسول خدا(ص) و همچنین آسیب‌شناسی جامعه ایجاد کرد تا مسلمانان از این مراسمات بهره کافی را ببرند و ایمان در دلشان محکم‌تر شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول