اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران: تمام سازه‌های آبی حاشیه تهران باید مهندسی مجدد شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: یک مهندسی مجدد در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران: تمام سازه‌های آبی حاشیه تهران باید مهندسی مجدد شود

سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت مجموعه‌های آبی استان پس از بارش‌های اخیر اظهار داشت: یک مهندسی مجدد در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.

وی در ادامه افزود: سال جدید آبی که سال ۹۸ _ ۹۹ هست با توشه ای از سال ۹۷ _ ۹۸ وارد آن شدیم و خوشبختانه در یک ماه و پنج روزی که از این سال پشت سر گذاشتیم نشان داد که باز همچنان شرایط بارندگی با شدت، مدت زیاد و گستردگی در تمام کشور احتمال وقوع دارد.

رضوی تهران را یک استان چهار فصل دانست و گفت: این استان داری ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر، شیب های تند در مسیل‌ها، رودخانه ها و رود دره‌های فراوانی بوده و بر اساس شهرسازی ظرف پنج دهه گذشته در این کلانشهر بسیاری از رودخانه‌ها مورد دخل و تصرف قرار گرفته، در شرایط جدید با توجه به نیازی که احساس می شود یک مهندسی مجددی در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران به ریزش های جوی بسیار خوب در بهار ۹۸ اشاره و عنوان کرد: ما در برخی استان‌ها از جمله تهران به خوبی با مدیریت مخازن سدها توانستیم سیلاب ها را مهار و تامین آب مطمئنی را برای بخش کشاورزی، شرب و تغذیه مصنوعی داشته باشیم و حداقل خسارات را در مجموعه استان تهران پشت سر بزاریم.

وی درباره جنبش سدسازی دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ تصریح کرد: این سدها بودند که کشور را در سیلاب های مخرب سال ۹۸ نجات داده و چه بسا در شرایط فعلی در برخی استان‌ها مثل مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان جای سدهای بزرگ خالی است.

حسن رضوی به فوریت ساخت سدها در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی سازمان جهانی هواشناسی حوادث آب و هوایی در ۲۰ سال آینده نسب به ۲۰ سال گذشته مخاطرات بیشتر بوده که در کشور ما به خوبی خودش را نشان می دهد و ما با این سازه ها باید خود را آماده کنیم.

انتهای پیام/پ/م/الف40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول