اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: بعد از رحلت پیامبر جامعه به عصر جاهلی خود بازگشت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به رحلت پیامبر اسلام گفت: بعد از یک روز از رحلت به پیامبر هتک حرمت شد و اگر بخواهیم با ادبیات سیاسی امروز را مطرح کنیم باید بگوییم امروز روز ارتجاع انقلاب اسلامی پیامبر صلوات الله است که مردم به جاهلیت قبلی خود برگشتند.

آیت الله علم الهدی: بعد از رحلت پیامبر جامعه به عصر جاهلی خود بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در جمع عزاداران رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امروز دومین روز رحلت پیامبر اکرم(ص) است، مبدا و منشا همه مصائبی که در بستر ۲۵۰سال بعد از رحلت پیامبر تا غیبت امام زمان(ع) بر اهل بیت وارد شد، امروز است و مصیبت امروز ام المصائب همه زمان ها است.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: مصیبت امروز بر همه پوشیده است، مصیبت امروز از شهادت امام مجتبی(ع)، از جریان مظلومیت سید الشهدا(ع) و مسموم شدن امام رضا(ع) بالاتر است، علامه امینی بعداز تحلیل تمام نقل ها می گوید که امروز روز هجوم بیگانگان به خانه حضرت زهرا(س) و روز شهادت محسن(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: یک روز بعد از شهادت پیغمبر(ص) به ایشان هتک حرمت شد، و اگر بخواهیم با ادبیات سیاسی امروز مطرح کنیم باید بگوییم امروز روز ارتجاع انقلاب اسلامی پیامبر(ص) است که مردم به جاهلیت قبلی خود برگشتند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه اگر پیامبر فوت کند شما به جاهلیت خود باز می گردید، گفت: امروز روز تحقق کلام قرآن است، انقلاب و ارتجاع انقلاب از نظر جامعه شناسان مطلبی ثابت شده است و هر انقلابی دچار ارتجاع می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: انقلاب جامعه را به طرف هدف می کشد، به مجرد این که جریان رهبری انقلاب مشکل پیدا کند انقلاب دچار ارتجاع می شود، انقلاب انبیا نیز از این ارتجاع برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: حضرت موسی مردم بنی اسرائیل را از چنگال فرعون نجات داد، اما این انقلاب بعد از گذشت زمانی دچار ارتجاع شد، حضرت موسی وقتی به طرف میقات خدا رفت و ۳۰شبانه روز تبدیل به۴۰ شبانه روز شد انقلابش دچار ارتجاع شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه انقلاب پیغمبر نیز دچار ارتجاع شد، افزود: هر انقلابی دچار ارتجاع‌ می‌شود، اما‌ ارتجاع سه نوع است، گاهی فرد انقلابی مرتجع می شود، این ریزش انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نوع دوم ارتجاع تاکید کرد: گاهی ارتجاع جریانی است، یعنی انقلاب در یک جریان سیاسی دچار ارتجاع می شود و جمعیتی که از ابتدا انقلاب را پیش برده اند از راه خود باز می گردند.

وی با بیان اینکه گاهی انقلاب در بدنه جامعه به طور کامل دچار ارتجاع می شود، افزود: اگر حضرت زهرا(س) نبود، انقلاب پیامبر از نوع سوم بود، در رحلت پیغمبر حکم و رهبری نقض شد، اولین رشته که رهبر باشد اگر گسیخته شود نماز نیز از بین خواهد رفت.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این حضرت زهرا(س) بود که اسلام را در آن زمان نگه داشت، می گفتند اسلام تز قدرت دارد، علی(ع) قدرت داشت و حکومت را گرفت اگر حضرت علی(ع) می خواست تا حکومت را بگیرد حتی شمشیر نیز شاید نیاز نبود، ولی صبر کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه قهرمان میدان صدیقه اطهر است، تصریح کرد:‌ حضرت علی(ع) به خاطر حفظ مصلحت اسلام از حق خودش با همان قدرت گذشت و گذاشت تا جلو چشمش عزیزانش را بزنند و دست به شمشمیر نبرد.

وی با اشاره به نقش پر رنگ حضرت زهرا(ع) در جریان بعد از شهادت پیغمبر اضافه کرد: اگر صدیقه طاهره نبود انقلاب پیامبر نابود شده می شد، اگر رهبری منحرف شد، انقلاب نیز بر می گردد، امروز ما می فهمیم که اگر حضرت نبود و رهبری از خط امامت منحرف می شد طبیعتا اسلام از بین رفته بود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: اسلام ناب، جریان امامت است و معارف اسلام مسائل و معارفی است که از وجود ائمه معصومین گرفته شده و می توانیم به دنیا ارائه دهیم تا تمام دنیا محو اسلام شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر حمایت های امیر المومنین(ع) وجود نداشت این معارف باقی نمی ماند، خاطر نشان کرد: اگر حضرت فاطمه(س) نبود همه چیز در سقیفه از بین می رفت حتی آثار شمشیر های حضرت علی ع از بین می رفت.

وی با اشاره به لزوم توجه به اتفاقات امروز بیان کرد: اگر آن خانه آتش نمی گرفت حق و باطل ثابت نمی شد، گمراهی مشخص نمی شد، در آن زمان سه نفر یا هفت نفر شهادتین می گفتند، چیزی که هفت نفر را به ۳۰۰میلیون نفر مبدل کرد مجاهدت های حضرت زهرا(س) بود.

آیت الله علم الهدی افزود: امت اسلام جنایتی را انجام داد که بی نظیر یا کم نظیر بود، در زمان انبیاء بنی اسرائیل، در بعضی روزها ۷۰پیغمبر را سر می بریدند، اما در مورد وارثان انبیاء این کار را نمی کردند هیچ وقت پیش نمی آمد که پیامبری را بکشند و روز بعد خانه اهل او را به آتش بکشند، به همین خاطر پیغمبر فرمود هیچ پیامبری به اندازه من اذیت و آزار نشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شروع مبارزه حضرت تازه از امروز آغاز شد، اظهار کرد:این یک نقطه سیاه در تاریخ امت اسلام است، از امروز دو جریان شروع شد که تا ۲۵۰سال بعد ادامه داشت، یکی از آن ها جریان صدیقه طاهره(س) بود که مبارزه می کرد.

وی با اشاره به اینکه ما شناخت کافی از ائمه نداریم و فقط از مصائب آن ها شنیده ایم، ادامه داد: حضرت زهرا(س) در بیت الاحزان سر راه مردم می نشست و گریه می کرد، از دور دست ها مردم می آمدند تا ببیند چه خبر است و چه کسی جانشین پیغمبر است، این ها وارد مدینه می شدند و برای آن ها توجیه می کردند که چرا خلافت عوض شده است اما قبل از ورود به شهر، زنی جوان به همراه دو پسرش گریه می کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: کاروان ها وقتی می فهمیدند آن زن دختر پیغمبر است، یکی یکی جمع می شدند و حضرت زهرا(س) برای آن ها خطبه می خواند، امیر المومنین(ع) نیز برای حضرت زهرا(س) سایبان ساخت تا حضرت در آرامش باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: صدیقه طاهره سه ماه این مجاهدت را ادامه داد تا از پای در آمد و آن جراحت ها موجب شهادت حضرت شد، مسئله قیام امام حسن(ع) و کربلا ادامه قیام بود، منبع قیام کربلا حضرت زهرا(س) بود و ادامه آن را بعد از کربلا حضرت زینب(س) به دوش کشید.

وی عنوان کرد: مبارزه ای که حضرت زهرا(س) شروع کرد تا غیبت امام زمان ادامه یافت، آن ظلم ها نیز ادامه داشت تا وقتی که امام عسکری(ع) را شهید کردند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: همه حوادث به امروز بر می گردد، برای مظلومیت امروز باید بیش تر از هر روز گریه کرد، روزی که پیغمبر از دنیا رفت خانواده ای نبود که جانباز یا شهید نداشته باشد اما به فاصله یک روز طبق نقلی ۱۳ نفر به خانه دختر پیغمبر هجوم بردند، اگر بنا شد که مردم نسبت به ولایت بی تفاوت باشند همان جریان تکرار می شود.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول