اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موضع گروه‌های مختلف فلسطینی درباره برگزاری انتخابات عمومی

همزمان با سفر هیأت کمیته مرکزی انتخابات فلسطین به نوار غزه اغلب گروه‌های فلسطینی در این منطقه از برگزاری انتخابات عمومی استقبال کردند.

موضع گروه‌های مختلف فلسطینی درباره برگزاری انتخابات عمومی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از کمیته مرکزی انتخابات فلسطین یکشنبه (دیروز) از گذرگاه «بیت حانون» وارد نوار غزه شد تا با گروه‌های فلسطینی بویژه حماس درباره برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی به بحث بنشیند.

ریاست این هیأت را «حنا ناصر» رئیس کمیته یاد شده بر عهده دارد و دیگر اعضای آن «هشام کحیل» مدیر اجرایی کمیته و معاون او «اشرف الشعیبی» هستند.

حماس

جنبش فلسطینی حماس از سفر این هیأت استقبال کرد. «حازم قاسم» سخنگوی این جنبش اعلام کرد، حماس از زمانی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان گفته قصد برگزاری انتخابات عمومی را دارد، اعلام کرده با برگزاری این انتخابات در کرانه باختری، قدس و نوار غزه موافق است و برای برگزاری آن کمک می‌کند.

قاسم به روزنامه «عربی 21» گفت: این موضع، سیاست ثابت حماس است زیرا انتخابات بهترین روش برای اداره امور داخل فلسطین است، این حق ملت ماست که نمایندگان خود را در نهادهای مختلف انتخاب کند.

وی تأکید کرد، حماس تسلیم نتایج انتخابات در هر صورت است زیرا این نتایج برگرفته از خواست مردم است.

جهاد اسلامی

«احمد المدلل» از اعضای ارشد جنبش فلسطینی جهاد اسلامی گفت: برگزاری انتخابات در سایه اختلاف فایده‌ای نخواهد داشت بلکه زمینه را برای تنش‌ها و بحث‌ها بازخواهد کرد.

وی به عربی 21 اعلام کرد، انتخابات بدون توافق فلسطینی ممکن نیست و زمانی که مطرح می‌شود باید انتخابات عمومی باشد.

المدلل در ادامه گفت، جهاد اسلامی بخشی از انتخابات ریاستی و شورای قانونگذاری نخواهد بود اما علیرغم این در انتخابات مجلس ملی شرکت خواهد کرد.

جبهه مردمی

«کاید الغول» عضو کمیته مرکزی « الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) بر ضرورت برگزاری انتخابات فراگیر تأکید کرد و درباره برگزاری انتخابات بدون توافق همه‌جانبه هشدار داد.

جبهه دموکراتیک

«طلال ابوظریفه» عضو «الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» (جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) هم بر ضرورت اهمیت فراهم کردن مقدمات و شرایط مناسب برای این انتخابات تأکید کرد.

فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ تا کنون موفق نشده‌اند اختلافات خود را به صورت کامل کنار بگذارند و انتخابات برگزار کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول