اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تبلیغات فریبنده فضای مجازی

شاید شما هم در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی این تبلیغات را دیده باشید که نوشته‌اند، شما می‌توانید در عرض چند ساعت پنج میلیون تومان پول به جیب بزنید، اما باید مراقب بود که فریب این کانال ها را نخورد.

تبلیغات فریبنده فضای مجازی

خبرگزاری فارس: شاید شما هم در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی این تبلیغات را دیده باشید که نوشته‌اند، شما می‌توانید در عرض چند ساعت پنج میلیون تومان پول به جیب بزنید، یا مثلاً شما می‌توانید با این ترفند روزی دو تا سه میلیون تومان درآمد اینترنتی داشته باشید،  اما باید مراقب بود که فریب این کانال ها را نخورد.

یکی از روش‌ها و ترفندهایشان این است که گردانندگان همین کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی به شما می‌گویند که اگر صد نفر از لیست مخاطبانتان را به این کانال و گروه‌ها که برایتان لینک آن را فرستادیم دعوت کنید؛ همان موقع دو میلیون تومان به حسابتان واریز می‌شود. برای مثال شما صد نفر در هر کدام از گروه‌ها که به شما معرفی شده است دعوت می‌کنید.

در هر گروه رباتی است که تعداد اعضای اضافه شده توسط شما را نشان می‌دهد؛ بعد ادمین یا مدیر گروه هم مدام در گروه یا کانال اعلام می‌کند که آن‌هایی که صد نفر یا بیشتر عضو کرده‌اند سریع بیایند پولشان را بگیرند.

نحوه درخواست وجه هم به این شکل است که پیامتان را در چهار سطر می‌فرستید؛ اگر بیشتر از چهار سطر شود از گروه مسدود می‌شوید.

سطر اول: تعداد افراد دعوت شده

سطر دوم: شماره کارت

سطر سوم: نام و نام خانوادگی کامل

سطر چهارم: نام بانک صادرکننده کارت

بعد شما که اطلاعات خودتان را مطابق درخواست ادمین، برایشان می‌فرستید. سریع یک اسکرین‌شات از مبلغ واریزی به حساب شما در چت تلگرام برایتان ارسال می‌کند.

حالا به‌ظاهر به حساب شما مبلغی مثلاً دو میلیون تومان واریز شده است، اما هیچ پولی در کار نیست و آن رسید هم جعلی است و با اپلیکیشنی به نام رسیدساز ساخته شده است تا شما باور کنید. موجودی حسابتان را چک می‌کنید و می‌بینید هیچ پولی در کار نیست.

در حقیقت شما و افرادی مشابه شما قربانی این شدید که به‌صورت مجانی برای چند گروه تعداد زیادی عضو اضافه کرده‌اید؛ به‌نوعی باعث آزار و اذیت شدن مخاطبین خودتان هم شدید که آن‌ها را به گروه‌های مختلف و بی‌ربط دعوت کرده‌اید و اگر پیام اعتراض‌آمیزی هم به مدیر بفرستید که چرا پولی واریز نشده است، مدیر هم در جواب شما می‌گوید اختلالاتی در بانک است که به‌زودی پول به حساب شما واریز می‌شود اصلاً نگران نباشید، یا اینکه بلاک یا مسدودتان می‌کنند.

توصیه می‌شود که در این گروه‌ها عضو نشوید و هیچ‌کسی را هم عضو نکنید.

*********

علی اصغر زارعی

*********

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول