اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت انجمن ام، اس از 90 بیمار ابهری

مدیر عامل انجمن ام،اس ابهر گفت: این انجمن در حال حاضر از 90 بیمار مبتلا به بیماری ام، اس حمایت می‌کند که این حمایت‌ها شامل کمک‌های دارو و درمان، معیشتی و رفاهی، فرهنگی، پیگیری‌های حقوقی است.

حمایت انجمن ام، اس از 90 بیمار ابهری

 سید علی‌اکبر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات خانه خیران استان زنجان اظهار کرد: در این جلسه به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب شدم.

مدیر عامل انجمن ام، اس ابهر با بیان اینکه با حفظ ساختار و با تشکیل کمیته‌های تخصصی مختلف در سال 1398 با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی، انجمن ام، اس ابهر به ثبت رسید، افزود: از همان زمان فعالیت در قالب نمایندگی زنجان، ما یک واحد آپارتمان شخصی مجهز را به صورت رایگان برای خدمات دهی به بیماران اختصاص دادیم که در حال حاضر نیز محل اصلی فعالیت انجمن و محل رجوع بیماران ام.اس منطقه است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ما در قالب نمایندگی فعالیت داشتیم بیماران سه شهرستان ابهر، خرم‌دره و سلطانیه حمایت می‌شدند، تصریح کرد: از زمان استقلال ناگزیر از خدمات دهی به بیماران ابهر هستیم.

حبیبی خاطر نشان کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم در صورت موافقت انجمن زنجان آماده ارائه خدمات به سایر شهرهای یاد شده نیز هستیم.

مدیر عامل انجمن ام، اس ابهر، تامین هزینه‌های دارو و درمان، معیشتی و رفاهی، فرهنگی، پیگیری‌های حقوقی با استفاده از وکلای خیر و مجرب، برگزاری کلاس‌های آموزشی مانند زبان‌های خارجه و ریاضی با استفاده از اساتید خیر را غالب خدمات ارائه شده به بیماران زیر پوشش انجمن اعلام کرد.

وی اضافه کرد: تا زمان فعالیت نمایندگی ما به 154 بیمار خدمات ارائه می‌کردیم که از زمان استقلال این تعداد به 90 پرونده ثبت شده رسیده است.

حبیبی، تامین هزینه‌های دارو و درمانی و معیشتی و از کارافتادگی بیماران را مهم‌ترین چالش‌های بیماران اعلام کرد و گفت: انجمن ام، اس ابهر برای تامین دارو و درمان رایزنی‌های زیادی انجام داده است، ولی با وجود ارائه بسته‌های خدماتی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، در بهترین حالت این بسته حمایتی را به صورت قطره چکانی آن هم با پیگیری‌ها و کاغذبازی‌های بسیار به بیماران ارائه می‌شود.

وی فرهنگ سازی در خصوص بیماری ام، اس را یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن خواند و ادامه داد: تعامل با رسانه‌ها، نشریات محلی، حضور در مدارس و دیگر اقدامات، در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم از این بیماری از اقدامات انجام شده در این انجمن است.

مدیر عامل انجمن ام، اس ابهر با اشاره به تعامل بین انجمن و کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و فرمانداری ابهر، یاد آور شد: انجمن ام، اس ابهر با بهره‌گیری از یک تیم جوان، تحصیلکرده و فعال و با پشتوانه عظیم مردمی امروز توانسته غالب نیازهای خود را تامین کند و تنها انتظار ما از دانشگاه علوم پزشکی این  است که در کنار ارائه بسته حمایتی تعیین شده توسط وزارت بهداشت، در تامین مددکار بیماری‌های خاص و معرفی نماینده سازمان غذا و داروی مستقر در ابهر اقدام کند.

وی افزود: تاکنون اقدامی برای ایجاد کلینیک مختص بیماران ام، اس در ابهر صورت نگرفته است.

 انتهاس پیام/73002/ق/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول