اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشمندان شیعه به بروزترین دانش‌های نوین دست یافته‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز دانشمندان شیعه در لبنان، یمن، ایران و سایر کشورها به بروزترین دانش‌های نوین دست یافته‌اند.

دانشمندان شیعه به بروزترین دانش‌های نوین دست یافته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدمهدی طهرانچی عصر امروز در چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در شهرستان دامغان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، اظهار کرد: امام رضا (ع) در مدت حضور در سرزمین ما مقدمه تمدنی را رقم زد تا رهبری علمی جهان را برای یک مدت طولانی به مسلمانان بخشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امام رضا (ع) در سه سال حضور بابرکت خود در کشور ما، تمدنی را رقم زدند که سرآغاز حرکتی ارزشمند در ایران شد.

طهرانچی بیان کرد: ۱۵۰ سال پیش، آیت‌الله شیرازی، مرجع تقلید جهان اسلام از نجف به سامرا مهاجرت و ۲۰ سال در این شهر مکتب سامرا را پایه‌گذاری کرد.‌

وی بیان کرد: بعد از او، با عداوت انگلستان حوزه علمیه در سامرا ادامه نمی‌یابد و نتیجه آن می‌شود که پس از ۱۳۰ سال انفجار در حرم عسکریین (ع) رخ می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: آنچه امروز غرب را مقابل مجاهدان به زانو درآورده، سطح علمی مجاهدان است.

طهرانچی بیان کرد: غرب احساس تهدید خود را در سندهای مختلف علنی ساخته و مخالفت خود را با پیشرفت کشورها و به‌ویژه ایران اسلامی نشان داده است.

وی ادامه داد: غرب قدرت خود را در بعد از جنگ جهانی دوم از علم به دست آورد؛ قدرت 100 ساله اخیر غرب منبعث از علم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: آنجا که مجاهدان مقاومت با بهره‌گیری از دانش خود، سلطه غرب را فریب داده و بر آن غلبه می‌یابند، ارزش مداد علما و اندیشمندان بر خون شهدا مشخص می‌شود.

طهرانچی افزود: آنچه حرکت مجاهدان را قوام می‌بخشد، جهاد علمی است؛ پایه‌های سلطه غرب با دستیابی ما به سلاح علم و فناوری متزلزل شده است.‌

وی تصریح کرد: امروزه دانشمندان شیعه در لبنان، یمن، ایران و ... به بروزترین دانش‌های نوین دست یافته‌اند و توان علمی دانشمندان ما حاصل مجاهدت اندیشمندان در حوزه علم و فناوری است.‌

به گزارش فارس؛ چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی روز دوشنبه، ششم آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول