اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن ۱۶ غیرنظامی در جریان حمله مردان مسلح در بورکینافاسو

حمله مسلحانه افراد مظنون به ارتباط با تروریست‌های القاعده و داعش به منطقه‌ای در شمال بورکینافاسو به کشته شدن چند غیرنظامی منجر شد.

کشته شدن ۱۶ غیرنظامی در جریان حمله مردان مسلح در بورکینافاسو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع امنیتی از حمله گروه مظنون به ارتباط با نیروهای تروریستی به شمال بورکینافاسو در دوشنبه و کشته شدن چند غیرنظامی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در جریان این حادثه 16 نفر از اهالی یک روستا در شمال بورکینافاسو کشته شدند.

بورکینافاسو،کشور محصور در خشکی و مستعمره سابق فرانسه واقع در غرب آفریقا و پایتخت آن «اوآگادوگو» است. اکثریت جمعیت بورکینافاسو را مسلمانان تشکیل می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

یک منبع امنیتی به رویترز گفت، مردان مسلح به 200 کیلومتری شمال اوآگادوگو، پایتخت این کشور  و منطقه «پوب منگائو» وارد شده و سپس اهالی منطقه را به بردن کودکان همراه خود تهدید کردند و از روستائیان خواستند با خرید اسلحه به آن‌ها کمک کنند. به دنبال امتناع اهالی منطقه، تروریست‌ها آن‌ها را با شلیک گلوله کشتند.

این در حالی است که یک منبع امنیتی دیگر نیز به رویترز گفت که تعداد کشته شدگان این حادثه 16 نفر بود.

گروه‌های شورشی این کشور وابسته به داعش یا القاعده هستند که تاکنون با اعمال خشونت منجر به مرگ صدها نظامی و غیر نظامی در این کشور شده‌اند. چندی قبل نیز حمله گروهی از مردان مسلح به یک مسجد در بورکینافاسو باعث کشته شدن دست‌کم 16 نفر شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول