اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبی/ ارسال 432 اثر به دبیرخانه جشنواره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش «اساتید انجمن» و بخش «سایر هنرمندان تا مدرک استادی» برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبی/ ارسال 432 اثر به دبیرخانه جشنواره

ناصر نبی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که در ۱۳ آذرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش «اساتید انجمن» و بخش «سایر هنرمندان تا مدرک استادی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 30 مهرماه بوده است.

نبی‌زاده از ارسال 432 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و بیان داشت: این آثار از 225 هنرمند کشور بوده که در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط است که توسط استادان یدالله کابلی خوانساری، کرمعلی شیرازی و احمد عبدالرضایی، استاد علی اشرف صندوق‌آبادی قائم مقام شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و استاد مهدی اسماعیلی‌مود داوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اختتامیه این جشنواره، دو نمایشگاه شامل آثار منتخب و راه یافته به جشنواره نیز افتتاح می‌شود که یک نمایشگاه ویژه آثار استادان و نمایشگاه دیگر ویژه هنرمندان فوق ممتاز و ممتاز خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: جایزه برگزیده بخش اساتید نیز در هر رشته شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون تومان است.

نبی‌زاده در خصوص جوایز این جشنواره، عنوان کرد: در هریک از رشته‌های نسخ و ثلث، نستعلیق، شکسته و نقاشی خط به نفر اول «تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان»، نفر دوم «لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان» و به نفر سوم «لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان» اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول