اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح سالن ورزشی دانش‌آموزی در سمنان

سالن ورزشی دانش‌آموزی مشارکتی خیرساز در سمنان در ارتباط ویدئویی وزیر آموزش و پرورش با این استان افتتاح شد.

افتتاح سالن ورزشی دانش‌آموزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز آیین افتتاح هم‌زمان چند سالن ورزشی و استخر دانش‌آموزی در کشور از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس برگزار و هم‌زمان با آن سالن ورزشی احداثی خیرساز به یاد زنده‌یادان جواد و آفاق توکلی نیز در شهرستان سمنان افتتاح شد.

آیین افتتاح این سالن ورزشی در سمنان نیز با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و جمعی از مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با استان سمنان ضمن قدردانی از خیران این استان که برای احداث فضای ورزشی تلاش و مساعدت کردند، بیان کرد: احداث این فضاهای ورزشی آموزشی کمک می‌کند تا نسل سالم‌تر و بهتری داشته باشیم.

محسن حاجی‌میرزایی عنوان کرد: با این امید که دانش‌آموزان در آینده فضای ورزشی مطلوب‌تری داشته باشند و با توکل و امید به خداوند این پروژه را در استان سمنان افتتاح می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان  نیز در این آیین اظهار کرد: نیاز به تربیت‌ بدنی، ورزش و نشاط سالم در دستگاه تعلیم و تربیت یک ضرورت اساسی است که باید بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.

محمد دستورانی با بیان اینکه نشاط اجتماعی قطعاً از دوره ابتدایی و این‌گونه سالن‌های ورزشی نشأت خواهد گرفت، افزود: اگر می‌خواهیم به امید اجتماعی دست یابیم، وجود نشاط اجتماعی در مدارس، ورزشگاه‌ها و فضاهای ورزشی و پرورشی امری ضروری است.

وی اضافه کرد: تحقق اعتماد اجتماعی نیز از همین گذرگاه نشاط و امید اجتماعی در مدارس می‌گذرد و امیدواریم این‌گونه حرکات در جامعه تکثیر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امروز نیت‌های خالصانه خیران مدرسه‌ساز، کمک‌حال آموزش و پرورش در تمام امور است، ادامه داد: آموزش معلمان پایه اول تا ششم در استان، از طریق دوره‌های تخصصی آغاز شده است.

دستورانی بیان کرد: ارتقای سواد حرکتی و افزایش سرانه فضای ورزشی آموزشی با حمیت خیران می‌تواند در بخش سلامت جسم و روح و نشاط این قشر از جامعه تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵۰ درصد دانش آموزان با جمعیتی بالغ‌بر ۶۳ هزار نفر، در دوره‌های ابتدایی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش فارس؛ برای احداث این سالن ورزشی دانش‌آموزی مشارکتی خیرساز در سمنان، ۱۹ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده و زیربنای آن  یک‌هزار و ۶۷۳ مترمربع است.

دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار خیری هزینه‌شده در اجرای این پروژه است و یک‌هزار و ۶۲۰ میلیون ریال برای تجهیزات این سالن هزینه شد.

در ساخت این مجموعه ۱۴ هزار و ۹۱۶ میلیون ریال به‌صورت دولتی نیز هزینه شده است که با تجهیزات موردنیاز درمجموع اعتبار کل هزینه‌شده رقمی معادل ۱۹ هزار میلیون ریال برآورد می‌شود.

این سالن ورزشی دارای اتاق مدیر، رختکن، سرویس بهداشتی، حمام، موتورخانه، آبدارخانه، سرایداری و اتاق مربی ورزشی است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول