اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

2 هزار واحد تولیدی تعطیل به چرخه برمی‌گردد/ ارائه 10 محور اصلاحی برای خودروسازان و قطعه‌سازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از صنایعی که نیاز به اصلاحات و توجه دارد خودروسازی است از همین رو در طول زمان به مشکلاتی برخورده است که باید اصلاح شود و ما برنامه اصلاحی برای آن داریم که در این راستا 10 محور برای خودروساز و قطعه‌ساز تدوین شده است.

2 هزار واحد تولیدی تعطیل به چرخه برمی‌گردد/ ارائه 10 محور اصلاحی برای خودروسازان و قطعه‌سازان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت ایران ترانسفوی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر بخواهیم صنعت رشد کند باید از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان بگذریم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما با وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری رابطه خوبی داریم، اضافه کرد: در این راستا اعلام نیاز شده و فراخوان مربوط داده شده و برخی از اقلام ما که واقعا نیاز حیاتی به آن داشتیم از طریق این شرکت‌ها تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل که مشکل بازار فروش ندارند، به چرخه تولید باز می‌گردد، گفت: در ارتباط با تامین نقدینگی برخی از واحدهای تعطیل که در اشتغالزایی نیز نقش موثری خواهد داشت فعالیت خواهیم کرد. 

رحمانی از افزایش شیفت کاری در کارخانجات خبر داد و افزود: این امر در واقع یک پیروزی در جنگ اقتصادی محسوب می‌شود، در حالی که دشمن به دنبال بیکاری کارگران و ایجاد ناامیدی در کشور بوده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نهضت استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی ادامه دارد، گفت: برای مثال در همین بحث خودرو نیاز به ورود این شرکت‌ها داریم و یکی از صنایعی که نیاز به اصلاحات و توجه دارد خودروسازی است از همین رو در طول زمان به مشکلاتی برخورده کرده است که باید اصلاح شود و ما برنامه اصلاحی برای آن داریم که در این راستا ۱۰ محور برای خودروساز و قطعه‌ساز تدوین شده است. 

وی تصریح کرد: شاه بیت این محورهای اصلاحی نیز این است که قطعه ساز ما باید به قطعه ساز جهانی وصل شود و امروز در این حوزه شرکت‌هایی داریم که در بحث تولید وارد شده‌اند و فعالیت خوبی نیز دارند و در این راستا اقدامات جدیدی آغاز شده است. 

رحمانی گفت: خود صنعت خودرو نیز همین است باید به سمت ساخت محصولات جدید برویم و برخی محصولات قدیمی از خط تولید خارج شوند و خوشبختانه این موضوع آغاز شده است و برنامه‌هایی که چند ماه پیش اعلام کردیم، یکی یکی در حال انجام است، البته این موضوع زمان‌بر است چون در طول سال‌ها این مشکلات ایجاد شده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز شرکت ایران ترانسفوی زنجان در اوج موفقیت قرار دارد و مسیر خودش را پیدا کرده است و با این وضعیت نباید نگران باشیم، گفت: برای مراقبت از این شرکت همه مسؤولان باید تلاش کنند. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه ساخت داخل برنامه‌های اجرایی تدوین شده داریم، تصریح کرد: در این راستا در تلاش هستیم اقلام وارداتی را در داخل تولید کنیم که در همین راستا سال قبل میزان واردات کالاهای مصرفی کاهش یافت.

رحمانی با بیان اینکه امسال نیز این بحث به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از همین رو بنا داریم که ۱۰ میلیارد دلار واردات تبدیل به ساخت داخل شود. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق۴۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول