اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزیر علوم ونزوئلا: احمدی‌نژاد نانو میکروسکوپی به چاوز هدیه داد که هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم

وزیر علوم ونزوئلا گفت: رییس جمهور وقت ایران در سال ۲۰۰۹ در سفر به ونزوئلا، نانو میکروسکوپی به این کشور هدیه کرد که متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم و درخواست کمک ایران در بهره‌برداری را داریم.

وزیر علوم ونزوئلا: احمدی‌نژاد نانو میکروسکوپی به چاوز هدیه داد که هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر علوم ایران با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا دیدار کرد.

*وزیر علوم ایران: ۴۵۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و جهان در حال انجام است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و جهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: تجربه خوبی که در این زمینه داریم این است که دانشجویان دکتری بخشی از پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه‌های خود را در خارج از ایران انجام می‌دهند. این امر سبب آشنایی دانشجویان با دانشگاه‌های مختلف و مشارکت اساتید و پژوهشگران خارجی در پایان‌نامه‌های دکتری و ایجاد و حفظ ارتباط علمی بین آن‌ها می‌شود.

وی در ادامه نسبت به همکاری در زمینه‌های مختلف علمی از جمله تکنولوژی، فناوری اطلاعات (آی تی) و نرم‌افزار‌ها اعلام آمادگی کرد.

*وزیر علوم ونزوئلا: هنوز نتوانستیم از نانومیکروسکوپ هدیه رئیس‌جمهور ایران استفاده کنیم

در ادامه این دیدار گابریلا سرویلیا رامیرز وزیر علوم و فناوری ونزوئلا نسبت به دستاوردهای علمی و اراده ملت ایران برای پیشرفت جمهوری اسلامی در بدو ورود به ایران ابراز شگفت‌زدگی کرد و گفت: در حال حاضر کشور ونزوئلا با مشکلات متعددی از جمله جنگ‌های رسانه‌ای و روانی و کمبود دارو مواجه است؛ بر همین اساس نیازمند پیشرفت علوم و گسترش همکاری‌های علمی خود با کشورهای پیشتاز در عرصه‌های علمی همچون ایران هستیم.

وی بر همکاری با ایران در حوزه نانوتکنولوژی تاکید کرد و افزود: در سال ۲۰۰۹ رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در سفر به ونزوئلا، نانو میکروسکوپی را به این کشور هدیه کرد اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم آن را مورد استفاده قرار دهیم لذا تقاضا داریم تا ایران ما را در احیاء و بهره‌برداری از تمام میکروسکوپ‌های الکترونیکی حمایت و همراهی کند.

تصویر فوق مربوط به نمونه‌ای از یک نانو میکروسکوپ است.

*تحصیل ۴۰ هزار دانشجو از ۱۲۹ ملیت مختلف جهان در دانشگاه‌های ایران

عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان نیز در بخش دیگری از این دیدار، آمادگی کشور را در بخش تربیت نیروی انسانی قابل ارائه دانست و گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجو از ۱۲۹ ملیت مختلف جهان در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند و ما نسبت به پذیرش و تحصیل متقاضیان ونزوئلایی نیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول